۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
  • کد خبر: 269675
نشست الجزایر مشورتی است

وزیر انرژی امارات متحده عربی اعلام کرد که نشست غیررسمی اعضای اوپک در الجزایر بیش از آن‌که جنبه تصمیم‌گیری داشته باشد، مشورتی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سهیل بن محمد المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی روز چهارشنبه (31 شهریور) اعلام کرد: نشست غیررسمی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در الجزایر (پنجم تا هفتم مهر) بیش از آن‌که جنبه تصمیم گیری داشته باشد، مشورتی است.

وی تاکید کرد: باید تا برگزاری نشست اعضای اوپک منتظر ماند و قبل از هر چیز رایزنی و تبادل نظر کرد.

المرزوعی ادامه داد: قصد ما تصمیم‌گیری نیست؛ هدف ما از این نشست مشورت است؛ امارات به نوبه خود از همکاری مشترک عربستان و روسیه حمایت می‌کند.

در حاشیه مجمع بین المللی انرژی که 26 تا 28 سپتامبر در الجزایر برگزار خواهد شد کشورهای عضو و غیر عضو اوپک قرار است به منظور رسیدن به توافق برای تثبیت سطح تولید نفت با هم گفت‌و‌گو کنند.

عربستان و روسیه اوایل سپتامبر به منظور همکاری در بازارهای جهانی نفت توافق کردند که در آینده سطح تولید خود را تثبیت کنند، اما این دو کشور به سرعت نمی‌توانند در این باره اقدام کنند.

وزیر انرژی امارات گفته است: نباید پیش از نشست انتظارهای خود را در مسیر خاصی قرار دهیم؛ باید محتاط باشیم و تصمیم عجولانه‌ای نگیریم.

تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک از جمله روسیه، در حال رایزنی برای دستیابی به توافق بر سر تثبیت بازار نفت از طریق فریز سطح تولید نفت هستند، اما قالب و زمان اجرای چنین توافقی هنوز در حال بررسی است.


کد خبر 269675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =