پتروشیمی‎ها زمستان امسال خوراک کافی دارند

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با افزایش تولید فازهای پارس جنوبی، زمستان امسال خوراک اتان مجتمع های پتروشیمی افزایش خواهد یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، علی‎محمد بساق زاده، با بیان این‎که در سال‎های گذشته بهویژه در فصل زمستان به دلیل کمبود گاز، برخی مجتمع‎های پتروشیمی ازمدار تولید خارج می‎شدند، گفت: زمستان امسال با تدبیر وزارت نفت، مشکل خاصی بابت کمبود خوراک نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: تامین خوراک مورد نیاز پتروشیمی‎ها امسال نسبت به پارسال بهبود خیره کننده ای یافته است و در مورد تامین خوراک پتروشیمی‎ها در نقاط مختلف کشور، نگرانی وجود ندارد.

بساق‎زاده افزود: مجتمع‎های پتروشیمی کشور آمادگی دریافت اتان فازهای مختلف پارس جنوبی را دارند.

بساق زاده با اشاره به به این که در سال‎های پیش پتروشیمی‎های کاویان، مروارید، جم و آریاساسول و دیگر مجتمع‎ها به دلیل کمبود اتان در کشور با ظرفیت واقعی خود در حال کار نبودند، تصریح کرد: این مجتمع‎ها از پارسال ( 1394) وضع خوبی بابت تامین خوراک دارند و امسال نیز در این راستا می‎توانند بر حجم تولید خود اضافه کنند.

عضو هئیت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: براساس برنامه‎ریزی‎های انجام شده قراراست اتان تولیدی افزون برفازهای قدیمی پارس جنوبی امسال از سوی پالایشگاه‎های فازهای جدید پارس جنوبی نیز در نیمه دوم امسال به مجتمع‎های پتروشیمی تحویل داده شود.

وی گفت: همزمان با افزایش حجم خوراک پتروشیمی‎ها، امید است امسال افزایش تولید را محقق کنیم.

بساق زاده، اظهارکرد: افزون بر مجتمع‎هایی که در حال تولید هستند، امسال چند مجتمع دیگر وارد مدار تولید می شوند و ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران افزایش خواهد یافت.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: امید است با مشارکت بیشترسرمایه‎گذاران داخلی و خارجی و همچنین همکاری بیشتر بانک‎های داخلی بتوان تامین مالی طرح‎ها ی توسعه‎ای صنعت پتروشیمی کشورمان را شتاب بخشید تا هر چه زودتر این طرح‎ها به بهره برداری برسند.

کد خبر 269682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =