فهرست سازندگان خارجی تجهیزات نفت در دست تهیه است

مدیرکل سامانه کالا و حمایت از ساخت داخل وزارت نفت گفت: با نهایی شدن ارزیابی سازندگان خارجی، اسامی شرکت های مورد تایید به فهرست بلند تامین منابع دستگاه مرکزی وزارت نفت اضافه می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، فریبرز گردانی نژاد امروز (یکشنبه، چهارم مهرماه) در همایش تشکیل کارگروه‎های مرجع برای 10 گروه کالای ساخت داخل، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدای مدافع حرم با بیان این که یاد امام باور توانستن را به همه ما آموخت، اظهار کرد: فقدان فهرست منابع مصوب AVL( Approved Vendor List) در 37 سال گذشته خسارت‎های زیادی به حوزه لجستیک و پشتیبانی صنعت نفت وارد کرده است.

گردانی‎نژاد به ذکر مثالی در این باره پرداخت و افزود: تنوع بی رویه دستگاه‎ها و ماشین آلات طی 37 سال اخیر یکی از بارزترین پیامدهای منفی نبود وندورلیست واحد به شمار می آید.

مدیرکل سامانه کالا و حمایت از ساخت داخل وزارت نفت ادامه داد: فقط طی 30 سال گذشته از سال 1364 تا 1394 اقلام دارای کد MESC در نفت با افزایش سه برابری، از 800 هزار قلم کالا به 2.4 میلیون قلم کالا رسیده است. 

گردانی نژاد گفت: آثار مخرب نبود فهرست منابع تامین کالا را در حوزه نگهداشت و تعمیرات، سفارش‎ها و خرید و در نهایت پشتیبانی ساخت داخل و ارتقای توانمندی داخلی شاهد بوده ایم.

مدیرکل سامانه کالا و حمایت از ساخت داخل وزارت نفت با اشاره به ابلاغ فهرست بلند سازندگان کالای وزارت نفت از سوی وزیر نفت، ادامه داد: براساس این ابلاغیه، ساخت کالاها و تجهیزات مورد نیاز پیمانکاران نیز با اولویت و در مرحله نخست باید به شرکت های قید شده در این فهرست سفارش داده می‎شود.

وی با اشاره به ثبت هزار و 802 شرکت سازنده در وندورلیست از طریق خوداظهاری، درج آگهی در روزنامه و سایت که برای این منظور اعلام شده بود، ادامه داد: در حال حاضر در بحث فناوری، صلاحیت حدود 100 سازنده ارزیابی شده که با اقدامات انجام شده از سوی معاونت مهندسی وزارت نفت قرار شده است تا نقشه راهی به سازنده ها ارائه کنیم. 

گردانی‎نژاد ادامه داد: همچنین در حال حاضر رتبه بندی تامین کنندگان و سازندگان در فاز نخست براساس امتیازدهی آن‎ها در دست اقدام است که در این میان از نظرات انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران، کمیته‎های گاز، نفت، پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی و پتروشیمی استفاده شده است. 

مدیرکل سامانه کالا و حمایت از ساخت داخل وزارت نفت تصریح کرد: سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت از امنیت بالایی برخوردار است و متقاضیان می‎توانند به صورت امن وارد این سامانه شوند.

 به گفته گردانی نژاد، هر 2 ماه یکبار این سامانه به روز می شود و ممنوعیتی برای اضافه شدن شرکت جدید به فهرست بارگذاری شده در این سامانه وجود ندارد.

کد خبر 269697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =