برنامه ششم توسعه در مرکز پژوهش های مجلس بررسی شد

اولویت ها و راهبردهای برنامه ششم توسعه در مرکز پژوهش های مجلس بررسی شد.

به گزارش شانا، نشست بررسی اولویت های برنامه ششم توسعه با حضور کاظم جلالی، محمدرضا باهنر، مرتضی نبوی، رضا عبداللهی، داوود دانش جعفری و رحمت الله قلی پور قائم مقام و معاونان و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس در محل این مرکز برگزار شد.

کاظم جلالی در ابتدای این جلسه به بیان آخرین وضعیت لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس پرداخت و با توجه به وجود پیشنهادهای متعدد از سوی کمیسیون های مجلس، اتخاذ راهبردهای مشخص و سازگار برای بررسی و تصویب برنامه ششم توسعه را ضروری دانست و بر آمادگی مرکز پژوهش ها برای کمک به مجلس شورای اسلامی در این مسیر تاکید کرد.

داوود دانش جعفری نیز ضمن برشمردن شاخص های اقتصادی کشور طی سال های گذشته در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه، اجماع بر اهداف و اولویت های اصلی کشور را لازم دانست  و خواستار پرهیز مجلس از ایجاد تغییرات  بنیادی و وسیع در لایحه برنامه شد.

محمدرضا باهنر نیز در ادامه این نشست به بیان محورهای مورد اجماع و اتفاق برای بهبود شرایط اقتصادی کشور پرداخت و بر مسائلی همچون سرمایه پذیرکردن کشور، واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی، کنترل هزینه های دولت، تشویق ارزش افزوده به جای حمایت عام از تولید و همچنین لزوم حمایت از صادرات غیرنفتی اشاره کرد.

در ادامه ، مرتضی نبوی  بر لزوم جلب مشارکت دولت برای مشارکت در اصلاح و تکمیل برنامه تاکید کرد.

رضا عبداللهی نیز در این نشست به ویژگی قانون برنامه مطلوب پرداخت و کاهش هزینه ها در کنار افزایش کارایی را دو سرفصل مهم هر قانونی از جمله قانون برنامه بهینه دانست و پیشنهاد کرد: مجلس بدون مخالفت با کلیات لایحه برنامه، برخی نکات اساسی در خروج از وضع موجود، از جمله اصل رقابت سالم را به این لایحه بیفزاید.

محمد قاسمی معاون پژوهش های اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس نیز ضمن استقبال از رویکرد میهمانان جلسه برای تمرکز بر مسائل راهبردی و پرهیز از تصویب احکام پراکنده و متعدد، به تهیه گزارشی از مهمترین پیشنهادهای مرکز پژوهش ها در حوزه اقتصادی اشاره کرد.

در پایان جلسه مقرر شد معاونت های مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی همکاری لازم را با کمیسیون تلفیق برنامه ششم جهت تهیه پیش نویس برخی احکام اولویت دار در دستور کار قرار دهند.

کد خبر 269708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =