اکوادور به نشست الجزایر با بیم و امید می نگرد

کیتو با ابراز امیدواری در باره موفقیت نشست غیر رسمی اوپک، در باره پیامدهای شکست آن هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کیتو، رافائل کوریا، رئیس جمهوری اکوادور، روز شنبه (سوم مهر ماه) ابراز امیدواری کرد که اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در نشست چند روز آینده در الجزایر، به توافقی برای تثبیت بازار نفت، دست یابند.

وی همچنین در باره خطرات جدی برای این سازمان نفتی، در صورت دست نیافتن به توافق، هشدار داد.

قرار است اعضای اوپک در حاشیه اجلاس مجمع بین‎المللی انرژی که از 26 تا 28 سپتامبر (پنجم تا هفتم مهر ماه) در الجزیره برگزار می شود، نشست غیررسمی تشکیل دهند.

کوریا در سخنرانی هفتگی خود که از شبکه تلویزیونی این کشور پخش شد، گفت: با این که این نشست (مجمع بین‎المللی انرژی) برای دلایل و اهداف دیگری تشکیل می شود، اما با توجه به حضور همه اعضای اوپک در آن، امیدواریم که نشست‎های غیررسمی دیگری برگزار شود و به توافقنامه‎هایی برای تثبیت بازار نفت دست یابیم.

رئیس جمهوری اکوادور تاکید کرد: نبود توافق ممکن است سبب از هم پاشیده شدن اوپک شود. حتی این خطر وجود دارد که اختلافات و منازعات داخلی اوپک به افت دوباره قیمت‎های نفتی منجر شود.

کیتو از موضع ونزوئلا، هم پیمان خود، در باره لزوم تثبیت سطوح تولید نفت به منظور محدود کردن عرضه مازاد و تقویت قیمت‎ها، حمایت می کند.

اقتصاد اکوادور، کوچک‎ترین عضو اوپک، به علت قیمت‎های پائین نفت زیان دیده و تحت فشار قرار گرفته است.

دولت اکوادور به همین علت، قصد یافتن منابع تازه برای تامین مالی و همچنین کاستن از سرمایه گذاری در بخش های همگانی را دارد.


کد خبر 269709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =