تردد 14 خط کشتیرانی بین‌المللی در بنادر ایران آغاز شد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رفع تحریم‌ها در حوزه دریایی گفت: با رفع تحریم‌ها هم اکنون 14 خط کشتیرانی جهان تردد خود را به بنادر ایران آغاز کرده‌اند و هزینه مضاعف پهلوگیری کشتی‌های حامل کالاهای ایرانی در بنادر جنوب خلیج فارس کاهش یافته است.

به گزارش شانا، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، با بیان این که با توجه به 5800 کیلومتر مرز دریایی باید سهم خود را در بازارهای جهانی افزایش دهیم، گفت: همه تلاش‌ها بر این است که ملت ایران بتواند سهم خود را در بازارهای جهانی افزایش دهد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از شرکت‌های داخلی، افزود: همسو با حمایت از شرکت‌های ایرانی، به دنبال افزایش سهم خود در بازارهای جهانی در دریا هستیم و حمایت از صنعتگران در ساحل و دریا از اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید است.

آخوندی به وضع پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس اشاره و تصریح کرد: به محض فعال شدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس صادرات مشتقات نفتی از این پالایشگاه آغاز می‌شود تا از هرگونه خام فروشی خودداری و به تدریج به سمت فروش فرآورده های نفتی و مشتقات آن حرکت کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در مورد فعالیت بندر خشک آپرین نیز عنوان کرد: همزمان با فعالیت بندر خشک کشور برای نخستین بار گمرکات به درون سرزمین اصلی منتقل تا با استفاده از ریل کالا به این بنادر حمل شود.

کد خبر 269717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =