برنامه شرکت پایانه‌های نفتی ایران برای بارگیری بیش از یک هزار نفتکش

مدیر عملیات شرکت پایانه های نفتی ایران از برنامه ریزی امسال این شرکت برای پهلودهی، جداسازی و انجام عملیات بارگیری و تخلیه و تحویل نفت خام و میعانات گازی و فرآورده های نفتی به بیش از یک هزار نفتکش در پایانه های نفتی ایران خبر داد.

به گزارش شانا، غلامحسین گرامی در نشست شورای مدیران این شرکت گفت: عملیات پهلودهی، جداسازی ، بارگیری و تخلیه و تحویل نفت خام، میعانات گازی و فرآورده های نفتی در پایانه های نفتی خارک، عسلویه، ماهشهر و شمال در اسکله های ثابت و گوی های شناور به همت کارکنان شرکت پایانه های نفتی ایران انجام می شود.
این شرکت  همچنین عملیات انتقال  کشتی به کشتی را انجام می دهد.

وی ادامه داد: تامین امنیت صادرات نفت خام کشور و میعانات گازی از مهمترین وظایف شرکت پایانه های نفتی ایران است که با فعال شدن دیپلماسی انرژی کشور این وضعیت به نقطه مطلوب نزدیک شده است.

گرامی گفت: وجود نیروی انسانی خبره و با تجربه از ویژگی‌های برجسته شرکت پایانه‌های نفتی ایران به شمار می رود، همچنین تاسیسات مجهز و نوسازی شده، تاخیر نداشتن در پهلودهی و بارگیری نفت خام و انجام آزمایشات شیمیایی معتبر با استانداردهای جهانی و مورد تایید اوپک از دیگر ویژگی‌های خاص این شرکت است . این ویژگی ها  مورد توجه مشتریان صنعت نفت ایران قرار گرفته است.

 مدیرعملیات شرکت پایانه های نفتی ایران با بیان این که این شرکت تخصصی ترین شرکت زیرمجموعه صنعت نفت در حوزه ساخت و تعمیرات اساسی مخازن ذخیره سازی نفت خام است، افزود: افزایش قدرت بازاریابی، ایجاد ارزش افزوده به واسطه بهبود کیفیت نفت خام، دستیابی به فنآوری اختلاط پیوسته و همزمان نفت خام از مواردی است که در دستور کار این شرکت قرار دارد. این شرکت همچنین در پی افزایش قابلیت رقابتی صادرات نفت خام و مدیریت استفاده از منابع هیدروکربوری کشور است .

ماموریت اصلی شرکت پایانه‌های نفتی ایران، پشتیبانی و کمک به تداوم پایدار تولید نفت و گاز کشور از طریق فرایندهای عملیات دریافت، ذخیره سازی، امتزاج، اندازه گیری و سنجش کمی و کیفی، بارگیری و تخلیه (صادرات و واردات)نفت خام و مواد نفتی تولیدی و مبادله ای (SWAP)،است . این شرکت همچنین  عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی های نفتکش و همچنین تکمیل و ارتقای زنجیره ارزش نفت و گاز کشور را دنبال می کند.

کد خبر 269720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =