عرضه گاز مایع پتروشیمی بندر امام به مقصد چین در بورس انرژی

بورس انرژی ایران روز دوشنبه میزبان عرضه صادراتی گازمایع پتروشیمی بندر امام به مقصد چین خواهد بود.

به گزارش شانا، بورس انرژی ایران روز دوشنبه(پنجم  مهرماه) میزبان عرضه صادراتی 44 هزار تن گازمایع پتروشیمی بندر امام به مقصد چین خواهد بود که از حجم فوق 11 هزار تن شامل گاز بوتان و 33 هزار تن گاز پروپان است.

نوع قرارداد در این عرضه از نوع کشف پریمیوم است .
قرارداد کشف پریمیوم قراردادی است که آخرین قیمت مبنا بر اساس مرجعی معتبر و بین‌المللی در اطلاعیه عرضه اعلام می‌شود و خریداران بر روی مابه‌التفاوت با هم رقابت می کنند.
آخرین قیمت مبنا برای این عرضه برابر با 302.50 دلار است که با توجه به تخفیف 10 دلاری اعلامی  شرکت پتروشیمی بندرامام، قیمت جهت واریز پیش‌پرداخت 292.50 دلار است.

خریداران علاقه مند به شرکت در این عرضه باید تا قبل از شروع عرضه، 10 درصد ارزش ریالی معامله را مطابق با مکانیزم مصوب هیئت مدیره بورس انرژی ایران به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه  واریز کنند.

خریداران باید دارای شرایط لازم جهت برداشت 44 هزار تن باشند و محموله به صورت FOB توسط کشتی های مخصوص حمل گاز مایع در بنادر امام خمینی تحویل می شود.

بازار هدف محصول عرضه‌شده، کشور چین است و این محصول تنها جهت صادرات عرضه شده و اظهار نامه صادراتی به نام شرکت تولیدکننده خواهد بود. تاریخ بارگیری محصول در محدوده زمانی نیمه دوم اکتبردر بندر امام خواهد بود و شرکت خریدار موظف است مقدار 20 درصد از ارزش تقریبی معامله (اعلامی فروشنده در پروفرما) را حداکثر پنج روز بعد از دریافت پروفرما به حساب ارزی(درهم یا یورو) معرفی شده در امارات واریز کند.

همچنین خریدار موظف است باقی مانده مبلغ تقریبی معامله را حداکثر 3 روز قبل از بارگیری به حساب مذکور واریز کند. پس از مشخص شدن میانگین قیمت مرجع اعلامی در ماه اکتبر 2016، قیمت قطعی معامله مشخص و طرفین متعهد به تسویه حساب بر اساس قیمت مذکور هستند.

کد خبر 269737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =