اطلاعات نفت درباره زمین شناسی شرق خزر تکمیل می شود

انجام مطالعات زمین شناسی سطح الارضی در دشت گرگان و گنبد منجر به تکمیل اطلاعات زمین شناسی شرکت ملی نفت ایران در حوزه شرق خزر می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، فرید طاعتی، رئیس اداره زمین شناسی شرکت نفت خزر صبح امروز (یکشنبه، چهارم مهرماه) در مراسم امضای قرارداد همکاری بین این شرکت و پژوهشگاه صنعت نفت، با بیان این مطلب افزود: تاکنون هیچ مطالعه سطح الارضی در دشت گرگان انجام نشده است.

وی گفت: مدیریت اکتشاف پیش از این مطالعاتی در منطقه کپه داغ انجام داده، اما جای خالی مطالعات در محدوده غرب منطقه کپه داغ یعنی دشت گرگان احساس می شد.

طاعتی افزود: به این منظور، شرح کار انجام مطالعات زمین شناسی سطح الارضی در دشت گرگان و گنبد در سال 92 نوشته و این پروژه به شرکت نفت خزر واگذار شد.

به گفته وی، با توجه به مطالعات پراکنده ای که در این مناطق پیش از این انجام شده است، اطلاعات محدودی وجود دارد که در اختیار پژوهشگاه صنعت نفت قرار می گیرد.

طاعتی ادامه داد: نتایج این مطالعه می تواند در تامین اطلاعات مورد نیاز در حوزه شرق خزر به شرکت نفت خزر کمک کند.

وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه را بیش از 2 میلیارد تومان و زمان درنظرگرفته شده برای انجام مطالعات را 2 سال عنوان کرد.

قرارداد «مطالعات زمین شناسی سطح الارضی دشت گرگان و گنبد در زیرشاخه های چینه نگاری، رسوب شناسی، فسیل شناسی، تکنوتیک و ژئوشیمی» صبح امروز (یکشنبه، چهارم مهرماه) بین سرپرست شرکت نفت خزر و رئیس پژوهشگاه صنعت نفت امضا شد.   


کد خبر 269738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =