کشف بیش از 42 هزار لیتر فرآورده قاچاق در زنجان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان از کشف و ضبط 42 هزار و 660 لیتر فرآورده قاچاق نفت گاز و نفت سفید در این منطقه خبرداد.

محمود آقا محمدیان در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این مطلب اعلام کرد: یک دستگاه کامیونت دارای مخزن جاساز که نفت سفید قاچاق حمل کرده بود با همکاری و تلاش عوامل پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در محور اتوبان زنجان – قزوین متوقف شد.

وی افزود: پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد این کامیونت سه هزار و 400 لیتر نفت سفید در مخزن جاساز حمل می کند و پس از هماهنگی‌ها با مراجع قضایی، فرآورده های نفتی مکشوفه به انبار نفت منطقه و به چرخه رسمی کشور بازگردانده شد.

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان، محموله نفت سفید از مبدا استان آذربایجان شرقی به مقصد تهران بارگیری شده بود که با دستور قضایی متوقف شد.

وی ادامه داد: محل دپوی غیرقانونی فرآورده های نفتی در یک شرکت حمل و نقل در بازدید گشت مشترک نمایندگان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زنجان، تعزیرات حکومتی و پلیس آگاهی در شهرستان خرمدره  شناسایی شد.

آقامحمدیان اعلام کرد: با دستور قاضی تعزیرات در محل، بلافاصله 2 دستگاه نفتکش و یک دستگاه وانت نفتکش از زنجان به محل اعزام و نسبت به انتقال 38 هزار و ۸۰۰ لیتر نفت گاز و ۴۶۰ لیتر نفت سفید به انبار نفت منطقه اقدام شد.

وی اظهار کرد: پرونده متخلفان برای رسیدگی و صدور حکم بر اساس قوانین موجود به تعزیرات حکومتی شهرستان ابهر ارسال شده است.

به گزارش شانا، استان زنجان به مرکزیت زنجان با هفت استان هم مرز است، به طوری که از شمال به استان‌هاى اردبیل و گیلان، از شرق به استان قزوین، از جنوب به استان همدان، از جنوب غربى و غرب به استان‌هاى کردستان و آذربایجان غربى و آذربایجان شرقى محدود می شود.

استان زنجان که یکی از محورهای مواصلاتی مهم کشور به شمار می آید، نقطه ارتباطی مرکز با باختر و شمال باختری ایران است و به عنوان کریدور ترانزیتی تهران – اروپا عمل می کند.

شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان از ١٣٦٦ با نام شعبه پخش زنجان و به عنوان یکی از شعب ناحیه قزوین فعالیت خود را آغاز کرده است.

پس از تغییرات سازمانی و تشکیل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به عنوان یکی از چهار شرکت اصلی وزارت نفت، با تبدیل شدن ناحیه قزوین به منطقه، زنجان نیز به ناحیه بدل شد و فعالیت رسمی و مستقل خود را به عنوان منطقه پس از جدا شدن از منطقه قزوین در سال ١٣٧٢ آغاز کرد.

با استقلال فعالیت‌های منطقه زنجان، این منطقه فعالیت‌های سوخت رسانی به بخش های مختلف را در قالب سه ناحیه مرکزی، ابهر و خدابنده (قیدار) و هفت استان ساماندهی کرد و هم اکنون این فعالیت بدون وقفه و با تکیه بر نیروی انسانی متعهد و متخصص انجام می شود.

کد خبر 269739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =