ایران صادرکننده تجهیزات صنعت نفت می شود

مشاور معاونت مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت با بیان این‎که در دولت یازدهم حمایت‎های خوبی از سازندگان داخلی صورت گرفته است، گفت: با اقدامهای انجام شده در زمینه تولید کالاهای مورد نیاز صنعت نفت، می‎توانیم صادرکننده تجهیزات این صنعت باشیم.

به گزارش خبرنگار شانا، نظام الدین برزگری، مشاور معاونت مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت، امروز ( یکشنبه، 4 مهرماه) در همایش «تشکیل کمیته‎های مرجع تعیین استانداردهای ١٠ گروه کالایی ساخت داخل» که در سالن شهید رجایی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، گفت: هر کالایی که در صنعت نفت تولید می‎شود، باید از استاندارد برخوردار شود و این امری بدیهی است. 

وی افزود: طی سال های اخیر تلاش های فراوانی برای تولید کالاهای با استاندارد بالا در صنعت نفت شده، به نحوی که هم‎اکنون می‎توانیم به راحتی صادرکننده تجهیزات صنعت نفت باشیم. 

مشاور معاونت مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت گفت: بر اساس افق 1404 و چشم انداز 20 ساله، باید کالایی را در صنعت نفت تولید کنیم که مطابق با استانداردهای بین المللی باشد که ساخت 10 کالای اساسی مورد نیاز صنعت نفت نیز بر این اساس است.  

برزگری با بیان این‎که در دولت یازدهم حمایت‎های خوبی از سازندگان داخلی صورت گرفته است، گفت: از سوی دیگر معاونت مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت طی این سال‎ها گام‎های موثری در جهت حمایت از سازندگان داخلی برداشته است. 

وی ادامه داد:  وزارت نفت یکی از بهترین دستگاه‎های حاکمیتی در همکاری با سازمان ملی استاندارد است که تفاهمنامه امضا شده میان این 2 نهاد در سال 1394 نیز همسو با این سیاست بود. 

مشاور معاونت مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت ابراز امیدواری کرد با اقدامهای که هم اکنون در جهت حمایت از سازندگان داخلی انجام می‎شود، طی چند سال آینده، همه تجهیزات ساخته شده در ایران از استاندارد معتبر جهانی برخوردار باشند.

کد خبر 269755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =