۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
  • کد خبر: 269757
ساخت سه سد بتونی در مسیر خط لوله ری - شاهرود

رئیس واحد تعمیرات خط شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال شرق از ساخت سه سد بتونی در مسیر خط لوله 22 اینچ ری- شاهرود خبرداد.

محمدمهدی جامعی با تاکید بر ضرورت ایمن سازی خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی به منظور جلوگیری از آب بردگی به خبرنگار شانا گفت: یک سد با حجم 47 مترمکعب در کیلومتر 400+182، یک سد با حجم 18 مترمکعب در کیلومتر 194 و یک سد با حجم 28 مترمکعب در کیلومتر 337 با این هدف ساخته شد.

وی افزود:حریم این خط در دهانه رودخانه بر اثر سیلاب‌های اخیر دچار سیل‌بردگی شده بود که همین موضوع تردد وسایل نقلیه منطقه در این محدوده را غیرممکن می‌کرد و از طرف دیگر عمق استقرار خط در این رودخانه‌ها به حداقل رسیده بود.

جامعی با بیان این که مجموعه ساخت سه سد در مدت زمان یک هفته انجام شده است، تصریح کرد: جاده‌سازی در دو سوی حریم خط لوله به همراه عملیات خاک ریزی، ساخت سه سد بتونی با بتون عیار 300 از مهمترین فعالیت‌های مربوط به ایمن سازی این خط لوله بوده است.

به گزارش شانا، مرکز این منطقه در شمال شرق شهرستان شاهرود و در جوار مرکز انتقال نفت و تاسیسات شهید سربرزگر واقع شده است.

انتقال ایمن، سریع و مطمئن سالانه ٦,٥ میلیارد لیتر فرآورده نفتی از سوی این منطقه حاصل تلاش شبانه روزی نیروهای فنی و عملیاتی و ستادی این منطقه است که بدون لحظه ای وقفه در تمام طول سال و ایام تعطیل تداوم دارد.

کد خبر 269757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =