سهمیه سوخت خودروهای مسافربری با ظرفیت 9 نفر تغییر کرد

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران از افزایش سهمیه سوخت خودروهای مسافربری معمولی و استیشن گازوئیلی تا 9 نفر از 300 به یکهزار لیتر خبر داد.

منصور ریاحی در گفتگو با خبرنگار شانا از افزایش سهمیه سوخت خودروهای سواری معمولی و استیشن دیزلی تا 9 نفر از 300 به یکهزار لیتر خبر داد.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت 700 لیتری سوخت خودروهای معمولی و استیشن‌های گازوئیلی تا ظرفیت 9 نفر گفت: این افزایش سهمیه سوخت به دلیل آغاز سال تحصیلی و تامین بموقع سوخت سرویس مدارس اتخاذ شده است.

وی افزود: افزایش سهمیه گروه نخست خودروهای سواری تا ظرفیت 9 نفر با توجه به فصل سرما و مدارس براساس نیاز جامعه ادامه می یابد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ادامه داد: سهمیه سوخت ون‌های گازوئیلی با ظرفیت 10 تا 15 نفر همچنان یک هزار لیتر، مینی بوس‌های با ظرفیت 16 تا 26 نفر یک هزار و 350 لیتر تعیین شده است.

وی همچنین از کاهش سهمیه اتوبوس‌های با ظرفیت 27 تا 40 نفر و اتوبوس‌های با ظرفیت بیش از 40 نفر از 4700 به 3000 هزار لیتر خبرداد.

ریاحی با اشاره به طرح جدید تغییر کلاس‌بندی کارت‌های سوخت خودروهای دیزلی در بخش مسافربری، اعلام کرد: با اجرای این طرح، برای توزیع عادلانه سوخت، تخصیص سهمیه گازوئیل خودروهای گازوئیلی بر اساس ظرفیت خودروها خواهد بود و مقدار سهمیه‌ها به نیاز واقعی خودرو نزدیک می‌شود.

وی ادامه داد: پیش از این کارت‌های سوخت ناوگان مسافری گازوئیلی در سه گروه طبقه‌بندی شده‌اند که شامل خودروهای با ظرفیت کمتر از 20 نفر، خودروهای 20 تا 40 نفره و اتوبوس‌هایی با بیش از 40 نفر ظرفیت هستند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام کرد: پیش از این مینی‌بوس با 23 نفر ظرفیت با اتوبوس‌های زیر40 نفر ظرفیت در یک طبقه قرار داشتند و سهمیه یکسانی دریافت می‌کردند و همین‌طور یک سواری گازوئیلی با یک مینی‌بوس 19 نفره به یک اندازه سهمیه می‌گرفتند، بنابراین وضع موجود غیرعادلانه تشخیص داده شد و تغییر کلاس‌بندی کارت‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به جلسه‌های مشترک با ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت گفت: در طبقه‌بندی جدید کارت‌های سوخت که منطبق بر تعاریف آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی است، پنج کلاس خودرویی سواری معمولی و استیشن دیزلی تا 9 نفر با سهمیه یک هزار لیتر، ون‌های دیزلی با ظرفیت 10 تا 15 نفر با سهمیه یک هزار لیتر، مینی‌بوس‌ها با ظرفیت 16 تا 26 نفر با سهمیه یک هزار و 350 لیتر، اتوبوس‌های با ظرفیت 27 تا 40 نفر و اتوبوس‌های با ظرفیت بیش از 40 نفر  هر کدام با سهمیه سه هزار لیتر تعریف شد.

ریاحی با اشاره به این موضوع که در ابتدا براساس کلاس بندی جدید خودروهای مسافری مقرر بود که سوخت خودروهای حداکثر تا 9 نفر 300 لیتر باشد که به دلیل احتمال فعالیت این گروه از خودروها در سرویس های مدارس تا مشخص شدن وضعیت فعالیت آنها، سهمیه ماهیانه این نوع خودروها به یک هزار لیتر در ماه افزایش یافت.

وی افزود: تخصیص سهمیه‌ها بر مبنای میزان پیمایش طبق روال گذشته برقرار است و این تغییرات تنها مربوط به اصلاح طبقه‌بندی کارت‌های سوخت می‌شود.

کد خبر 269760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =