برند ملی سازندگان تجهیزات نفت به زودی ارائه می شود

انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت به زودی برند ملی سازندگان داخلی این صنعت را ارائه می کند.

به گزارش خبرنگار شانا، رضا پدیدار، رئیس هیئت داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت امروز ( یکشنبه، 4 مهرماه) در همایش «تشکیل کمیته‎های مرجع تعیین استانداردهای ١٠ گروه کالایی ساخت داخل» که در سالن شهید رجایی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، گفت: سازندگان داخلی هم‎اکنون توانایی تامین 70 درصد نیاز صنعت نفت را دارند. 

وی با بیان این‎که سازندگان داخلی تا پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم با هشت چالش اساسی مواجه بودند، افزود: در تعاملی که با وزارت نفت در این مدت به وجود آمد، این چالش ها کاهش یافت.

پدیدار با اشاره به توجه به وزارت نفت برای تولید کالاهای با استاندارد بالا، ادامه داد: هر کالایی که در این بخش تولید می‎شود، باید به تایید سازمان ملی استاندارد برسد.

رئیس هیئت داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ادامه داد: البته طی چند سال اخیر به دلیل اعمال تحریم‎ها، کالاهای تولید شده از سوی این انجمن به تایید استانداردهای بین المللی نرسیده است، با این حال سازمان ملی استاندارد آن‎ها را تایید کرده است. 

پدیدار ادامه داد: هم اکنون کالاها و تجهیزات تولید شده از سوی سازندگان داخلی قابلیت عرضه در بازارهای ملی، منطقه‎ای و بین المللی را دارند. 

وی از جمله دستاوردهای سازندگان داخلی را بومی سازی ساخت بخش قابل توجهی از تجهیزات صنعت نفت دانست.

پدیدار، پرداخت‎های منظم، شرایط یکسان در واگذاری کار و سفارش مداوم را از جمله انتظارات سازندگان از کارفرما دانست و افزود: از سوی دیگر کارفرما نیز انتظار توجه به زمان، کیفیت و قیمت را دارد که ما نیز به این امر واقفیم.

وی با بیان این‎که به زودی برند ملی سازندگان تجهیزات صنعت نفت را ارائه می‎کنیم، افزود: با رویکردی که وزارت نفت در تولید 10 قلم کالای اساسی صنعت نفت در نظر گرفته است، بنا داریم بر اساس یک روند موزون و توسعه‎ای حرکت کنیم. 

پدیدار تصریح کرد: از جمله استراتژی‎های ما انتقال دانش فنی است و از آن جا که بخش خصوصی هستیم، بنابراین مشکلی در این زمینه وجود ندارد. 

به گفته وی، سازندگان تجهیزات صنعت نفت همسو با این موضوع با شرکت‎های خارجی نیز مذاکراتی را انجام داده است و این اطمینان وجود دارد که از ظرفیت‎های داخل در این مسیر استفاده شود. 

پدیدار گفت: براین اساس همه مطالعات علمی را در خصوص انتقال دانش فنی و مدیریت توسعه انجام دادیم. 

کد خبر 269764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =