استانداردسازی یکی از الزام‌های توسعه یافتگی است

مدیرکل تدوین سازمان استاندارد ایران با بیان این که این سازمان و وزارت نفت تعامل مثبتی با یکدیگر دارند، گفت: استانداردسازی یکی از الزام‌های توسعه یافتگی است.

به گزارش خبرنگار شانا، آزیتا خضرایی، امروز (یکشنبه، 4 مهرماه) در همایش «تشکیل کمیته‎های مرجع تعیین استانداردهای ١٠ گروه کالایی ساخت داخل» که در سالن شهید رجایی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد با بیان این مطلب افزود: کشورهای در حال توسعه به دلیل نبود استانداردسازی به برخی اهداف خود دست نیافته‌اند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم درخواست تولیدکنندگان را برای صدور گواهی استاندارد دریافت و به تدریج برای 10 گروه کالای مورد نیاز صنعت نفت، گواهینامه کیفیت صادر کنیم.

همچنین انوشه رحمانی، رئیس پژوهشکده سیستم‌های مدیریت کیفیت پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد در این همایش به مزایای صدور گواهینامه استاندارد محصولات اشاره کرد و گفت: صدور گواهی استاندارد، زیربنایی برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود و این امر خوداتکایی تولیدکنندگان ما را افزایش و وابستگی ما به دیگر کشورها را کاهش می دهد.

نصرت پوریان، معاون استانداردهای اداره سیاست گذاری مهندسی و استانداردها نیز در این همایش تاکید کرد: ما از سال گذشته تمرکز خود را بروی کمیته های مرجع ساخت 10 گروه کالای وزارت نفت گذاشته‌ایم، زیرا به این موضوع اعتقاد داریم که در صورت نبود این کمیته، دست یابی به اهداف میسر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: برنامه مان این است تا سامانه‌ای در کمیته مرجع تهیه کنیم تا افراد در ماه تنها یک یا 2 جلسه در کمیته حضور یابند و بقیه فعالیتها در سامانه انجام شود.

کد خبر 269767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =