جذب سرمایه خارجی، محدودیت منابع را کاهش می دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه برنامه ششم توسعه باید به اولویت‌های سرمایه‌گذاری خارجی توجه ویژه‌ای شود؛ جذب سرمایه‌ خارجی از راهکارهای کاهش محدودیت در منابع است.

به گزارش شانا، علی لاریجانی در نشست با اعضای کمیسیون عمران مجلس که عصر امروز (یکشنبه، چهارم مهر ماه) برگزار شد، ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد درک مشترکی از مشکلات کشور در میان نمایندگان گفت: باید مشکلات را تجزیه و تحلیل و اولویت‌ها را تعیین کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که در حال عبور از دوره سختی هستیم، افزود: سوء مدیریت‌ها در برخی مواقع مشکلات بسیاری را برای کشور ایجاد کرده است.

وی با بیان این‌که کمیسیون باید اولویت‌بندی دقیقی در کار خود داشته باشد، تصریح کرد: رسیدگی به مشکلات راه‌آهن از حیث در نظر گرفتن بودجه و همچنین توجه به سواحل جنوبی و مکران از جنبه رشد این مناطق باید جزو اولویت‌های کمیسیون عمران باشد.

رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محدودیت منابع در کشور تصریح کرد: واگذاری طرح‌ها و همچنین جذب سرمایه‌ خارجی از راهکارهایی است که محدودیت منابع را کاهش می‌دهد.

لاریجانی با تأکید بر این‌که وظیفه مجلس نشان دادن راه به دولت است، گفت: در لایحه برنامه ششم توسعه باید به اولویت‌های سرمایه‌گذاری خارجی توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان این‌که باید از قدرت کارشناسی مرکز پژوهش‌ها در تنظیم طرح‌ها و لوایح بهره بگیریم، افزود: متأسفانه تاکنون آمایش سرزمین در کشور ما رخ نداده است که باید این موضوع به کمک نمایندگان و مرکز پژوهش‌ها هر چه سریعتر اجرایی شده و اولویت‌های هر استانی از حیث توریستی، صنعتی و تجاری در برنامه ششم توسعه دیده شود.

لاریجانی ادامه داد: در بحث آمایش سرزمینی باید تلاش کنیم جهت گیری هر استان تعیین شود تا به این وسیله رشد و پیشرفت مناطق مختلف همسو با قابلیت‌های آن انجام شود.
کد خبر 269768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =