مسکو در برابر نشست مشورتی اوپک موضع دوگانه دارد

وزیر دارایی روسیه اعلام کرد که تثبیت سطح تولید نفت تأثیری را که بسیاری از مردم در انتظار آن هستند ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری ship and bunker، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه اعلام کرد که یافتن راه حل مشترک برای تثبیت سطح تولید بسیار دشوار است و احتمال رسیدن به قیمت بشکه‌ای 40 دلار و حتی کمتر از آن، بیشتر از احتمال رسیدن به نفت بالای 50 دلار است.

وی در باره نشست هفته جاری اعضای اوپک در الجزایر گفت: تثبیت سطح تولید نفت تأثیری را که بسیاری از مردم در انتظار آن هستند نخواهد داشت؛ با توجه به تولید نفت شیل، احتمال افزایش تولید نفت و افت قیمت‌ها وجود دارد.

به ادعای وزیر دارایی روسیه، افزایش قیمت نفت برای سیاست‌های مالی این کشور اهمیت چندانی نخواهد داشت، زیرا بودجه سال‌های مالی 2017-2019 میلادی این کشور بر اساس نفت صادراتی 40 دلاری پایه ریزی شده است و سازوکار مالی روسیه که از سال 2020 میلادی عملیاتی خواهد شد نیز با همین قیمت تنظیم خواهد شد.

سیلوانوف تأکید کرد روسیه تولید نفت خود را کاهش نخواهد داد و اقتصاد خود را بر مبنای نفت کمتر از 40 دلار تنظیم نمی‌کند؛ روسیه در حال ایجاد روش مالی جدیدی است تا در شرایط دشوار نیز تولید خود را افزایش دهد.

وی افزود: تا کنون تصمیم رسمی برای تثبیت سطح تولید نفت نگرفته‌ایم.

این نخستین باری نیست که مقامات روسیه پیش از گفت‌‌وگوهای فریز نفتی اوپک دیدگاه های ضد و نقیض ارائه می‌کنند. سال گذشته (2015) نیز این کشور برای رایزنی‌ با این سازمان اعلام آمادگی کرد اما یک سخنگوی روسی خبر داد که این گفت‌وگوها حتمی نیست. الکساندر نواک، وزیر انرژی این کشور بلافاصله پس از آن تأکید کرد که رایزنی‌ها ادامه خواهد یافت.

کد خبر 269788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =