کاهش وابستگی به نفت از مولفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: کاهش وابستگی به نفت موضوعی است که همواره در دهه‌های اخیر از سوی صاحب‌نظران و مسئولان به عنوان یک دغدغه جدی مطرح بوده است و از مهم‌ترین مولفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی به شمار می آید.

به گزارش شانا، علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی دیروز (یکشنبه، چهارم مهرماه) در جلسه ستاد راهبری پروژه های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی در وزارت اقتصاد، گفت: بدون تردید باید بگوییم که طرح جامع مالیاتی مهم‌ترین طرح اقتصادی 2 دهه اخیر کشور است که اجرای آن می‌تواند منشا تحولات اساسی در اقتصاد ملی ما باشد.

وی افزود: یکی از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی، کاهش وابستگی به نفت است، موضوعی که همواره طی دهه های اخیر از سوی صاحب نظران و مسئولان به عنوان یک دغدغه جدی مطرح بوده است و از مهم‌ترین طرح‌هایی است که در چهارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در دستور کار دولت قرار گرفته است.

طیب نیا تصریح کرد: در جلسه اخیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز که با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد وی ضمن ابراز رضایت از روند پیشرفت پروژه، بر اولویت‌دار و مهم بودن طرح جامع مالیاتی تاکید مضاعف داشت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: این امر یک طرح پویاست و مجریان آن باید توجه داشته باشند که طراحی و اجرای آن باید به گونه‌ای باشد که درجه تمکین مودیان مالیاتی را با رضایتمندی بالا برده و همچنین زمینه تحقق عدالت در مالیات ستانی و ارتقا رضایت عمومی را در پی داشته باشد.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده در این جلسه گفت: بر اساس گزارشی که ارائه شده می‌توان اطمینان داد که روند پیشرفت پروژه رضایت بخش است، اما باز هم نیاز به کار جهادی و تلاش مجاهدت گونه داریم تا به وعده‌ای که به مردم داده‌ایم بتوانیم عمل کرده و تا پایان امسال شاهد استقرار این طرح در نظام مالیاتی کشور باشیم.

طیب نیا افزود: یقین داشته باشید که تحقق این هدف و استقرار کامل طرح جامع مالیاتی طرحی مثبت خواهد بود، زیرا اجرای آن سبب تحقق عدالت مالیاتی، حراست از بیت‌المال، شفافیت اقتصادی و رعایت هرچه بیشتر حقوق مردم خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی به عملکرد مناسب سازمان امور مالیاتی در 6 ماه امسال اشاره کرد و تصریح کرد: خوشبختانه سازمان امور مالیاتی در 6 ماه نخست امسال، عملکرد خوبی داشته و همچنین امسال ضمن افزایش درآمدهای مالیاتی، شاهد کاهش قابل ملاحظه نارضایتی مودیان نیز بوده‌ایم که جای خرسندی دارد.

کد خبر 269791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =