اجلاس مجمع بین‎المللی انرژی از فردا آغاز می‎شود

مجمع بین‎المللی انرژی اعلام کرد فعالیت رسمی اجلاس الجزایر از فردا (سه‎شنبه ششم مهر ماه) در الجزیره آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شانا، مجمع بین‎المللی انرژی در برنامه منتشر شده از نشست الجزیره اعلام کرد پس از پذیرش و نام‎نویسی اولیه شرکت‎کنندگان در این رویداد از امروز (دوشنبه پنجم مهر ماه)، نشست رسمی این نهاد از فردا آغاز می‎شود.

بر اساس برنامه یاد شده، در روز سه‎شنبه که نخستین روز اجلاس الجزیره به شمار می‎آید، در ساعت 9 صبح به وقت محلی، نشست افتتاحیه برگزار می‎شود و وزیر انرژی الجزایر، دبیر کل مجمع بین‎المللی انرژی، و نخست وزیر الجزایر سخنرانی خواهند داشت.

در نخستین نشست تخصصی این اجلاس با موضوع «بازار نفت: دورنما و چالش ثبات» که از ساعت 10 صبح به وقت محلی آغاز می‎شود، شخصیت‎های گوناگون، از جمله بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، سخن خواهند گفت.

موضوع دومین نشست تخصصی در این روز که از ساعت 11 و 40 دقیقه به وقت محلی آغاز می‎شود، «گاز طبیعی: چالش‎های صنعت، زنجیره ال ان جی و پیامدها برای ساختار بازار» است و محمدحسین عادلی، دبیر کل ایرانی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌یی‌سی‌اف) از سخنرانان این نشست خواهد بود.

در آخرین رویداد مهم این روز، سومین نشست تخصصی این اجلاس با موضوع «انرژی‎های تجدیدپذیر و صرفه‎جویی: فرصت‎ها و چالش‎ها پس از نشست تغییرات اقلیمی (کاپ 21)» از ساعت 13 به وقت محلی آغاز می‎شود.

دو میزگرد روز چهارشنبه (هفتم مهر ماه) همزمان از ساعت 9 صبح به وقت محلی آغاز می‎شود که موضوع نخستین میزگرد، «دسترسی به انرژی‎های تجدیدپذیر: عاملی مهم در توسعه انسانی" و موضوع دومین میزگرد، «بهبود امنیت انرژی: نقش فناوری» خواهد بود.

از ساعت 11 روز چهارشنبه، چهارمین نشست تخصصی اجلاس الجزایر با موضوع "حاکمیت انرژی: بازبینی گفت‎و‎گوهای جهانی انرژی" برگزار می‎شود و پنجمین نشست تخصصی نیز برای خواندن بیانیه پایانی اجلاس وزارتی، در ساعت 12 و 30 دقیقه برگزار می‎شود.

در ساعت 13 این روز، نشست خبری برگزار می‎شود و سپس، ضیافت پایانی این برنامه از ساعت 13 و 30 دقیقه آغاز می‎شود.

کد خبر 269795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =