برنامه احیای سهم ایران در بازار نفت راهبردی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن، برنامه احیای سهم بازار نفت از سوی ایران را راهبردی توصیف کرد و گفت: لازم است سازوکارهای سرمایه گذاری در صنعت نفت بهبود یابد.

رمضانعالی سبحانی فر در گفتگو با خبرنگار شانا، راهبرد احیای بازار نفت ایران که از سوی دولت یادهم دنبال می شود را با اهمیت ارزیابی کرد و افزود: به سبب اعمال تحریم ها، میزان صادرات نفت ایران کاهش یافته بود از این رو دولت یازدم برای بازپسگیری این سهم برنامه ریزی و اقدام کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: هم اکنون، ایران روزانه بیش از دومیلیون بشکه نفت صادر می کند بنابراین، با گشایش های صورت گرفته افق این برنامه روشن است اما باید سرمایه گذاری های لازم در صنعت نفت برای ظرفیت سازی شکل گیرد و سازوکارهای مربوطه بهبود یابد. 

وی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را از مزیت های اقتصادی کشور برشمرد و گفت: ایجاد زنجیره ارزش و تولید محصولات نهایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت نیز لازم بوده زیرا کشورمان برای توسعه صادرات غیر نفتی از موقعیت خوبی برخوردار است. 

ایران با اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها سطح صادرات نفت خام خود را به میزان پیش از تحریم ها نزدیک کرده است زیرا این میزان را برابر با سهم طبیعی خود در بازار جهانی ارزیابی می کند. 

کد خبر 269816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =