همکاری‌های اقتصادی پسابرجام امیدوار کننده است

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: ایران به توسعه همکاری‌های اقتصادی با دیگر کشورها در دوره پسابرجام امیدوار است، البته تاکنون نیز گام‌های رو به جلویی برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امورخارجه، امروز (دوشنبه، پنجم مهرماه) در نشست خبری به موضوع مصوبه‌ای درباره دارایی مقام های جمهوری اسلامی ایران در آمریکا اشاره کرد و گفت: ترجیح می‌دهیم به مسائل داخلی آمریکا نپردازیم، این کشور برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌شود، از این رو مباحث زیادی ممکن است در کنگره و سنا مطرح باشد.

وی به دستاوردهای سفر رئیس جمهوری کشورمان به آمریکا اشاره کرد و افزود: مجموع سفرهای رئیس جمهوری به ونزوئلا، کوبا و نیویورک سفر موفقی ارزیابی می‌شود، همچنین رئیس جمهوری هشت ملاقات در ونزوئلا داشت و در ادامه سفر در کوبا با رائول و فیدل کاسترو نیز دیدار کرد.

قاسمی تصریح کرد: رئیس جمهوری در نیویورک با روسای سه کشور همسایه، دبیر کل سازمان ملل، نخست وزیر ژاپن دیدار و 9 ملاقات نیز با چهار کشور از اعضای گروه 7 و دو عضو شورای امنیت داشت.

سخنگوی وزارت امورخارجه عنوان کرد: ظریف نیز در ادامه این دیدارها در سطح وزیر خارجه با وزرای خارجه مصر و کانادا گفتگو کرد، همچنین رئیس جمهوری در حوزه برجام و مسائل هسته‌ای و اقتصادی با اروپا و گروه 1+5 نیز دیدارهایی با نخست وزیران انگلیس، ایتالیا و فرانسه داشت.

وی گفت: می‌توانیم در زمینه همکاری‌های اقتصادی پسابرجام امیدوار باشیم و گام‌هایی رو به جلو برداریم.

قاسمی در پاسخ به سوالی درباره دیدار وزیر امورخارجه با همتای کانادایی در حاشیه مجمع عمومی، افزود: ما در ماه های گذشته در سطح کارشناسی مذاکراتی به خواست طرفین در کشور ثالث داشتیم، مذاکرات ادامه پیدا کرد و سرانجام در حاشیه مجمع عمومی وزرای خارجه دو کشور باهم دیدار کردند.

سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد: حضور چند صد هزار ایرانی فرهیخته و صاحب نظر در کانادا و وجود بخش کنسولی در کانادا برای ما از اهمیت زیادی برخوردار بوده و با توجه به جایگاه ایران در منطقه، تهران نیز برای دولت کانادا از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی به برخی کارشکنی‌های دولت عربستان علیه کشورمان اشاره و عنوان کرد: عربستان هنوز به کارشکنی‌های خود علیه ایران ادامه می‌دهد و ما شواهدی مبنی بر عقب نشینی سعودی‌ها از این مواضع غیر مسئولانه نمی‌بینیم، این کشور تلاش زیادی برای تخریب روابط ایران با کشورهای منطقه انجام می‌دهد.

کد خبر 269822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =