نوزدهمین جلسه ماهانه سخنرانی‌های «جی‌یی‎سی‌اف» برگزار شد

نوزدهمین جلسه ماهانه مجموعه سخنرانی‌های مجمع کشورهای صادرکننده گاز در مقر این مجمع در دوحه قطر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی یی سی اف)، موضوع سخنرانی در این جلسه «دشواری‌های بازارهای جهانی نفت و گاز» و که و سخنرانش فریدون فشارکی، رئیس موسسه فکتس گلبوال انرژی(FGE) بود.

در طول این جلسه، که 19 سپتامبر 2016 میلادی (29 شهریور ماه) برگزار شد. شرکت کنندگان و کارشناسان دیدگاه های مفیدی درباره موضوع این سخنرانی ارائه دادند.

سفیران، هیئت‌های دیپلماتیک، دانشگاهی، مدیران شرکت‌های بین المللی نفت و گاز و کارشناسان ارشد و تحلیلگران حوزه گاز و بازرگانان از کشورهای گوناگون حضور داشتند.

هجدهمین جلسه سخنرانی‌های جی یی سی اف نیز 18 مه سال 2016 میلادی (29 اردیبهشت ماه) در شهر دوحه قطر برگزار شده بود.

مجموعه سخنرانی‌های مجمع کشورهای صادرکننده گاز، ابتکار جی‌یی‎سی‌اف برای تشویق بحث و گفت‌و‌گو در باره مسائل مرتبط با گاز در بخش انرژی است.

کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز، ٤٢ درصد از تولید گاز جهان، ٦٧ درصد از ذخایر گازی جهان، ٣٨ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ٨٥ درصد از تجارت گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.

کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا و امارات، ١٢ عضو اصلی این مجمع جهانی به شمار می‌روند و هلند، قزاقستان، جمهوری آذربایجان، نروژ، عراق، عمان و پرو به عنوان اعضای ناظر در این مجمع شرکت می‌کنند.

کد خبر 269824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =