شناسایی شرکت‌های پیمانکار عمومی در دستور کار قرار گرفت

شرکت‌های صاحب صلاحیت ایرانی برای فعالیت در قالب پیمانکاران عمومی در حوزه پایین دست صنعت نفت، شناسایی، ارزیابی و اعلام می شوند.

به گزارش خبرنگار شانا، وزارت نفت پس از اجرای طرح «تدوین مدل ارزیابی و احراز صلاحیت شرکت های اکتشاف و تولید (E&P) در حوزه بالادست» که منجر به تهیه مدل، ارزیابی و انتخاب هشت شرکت صاحب صلاحیت شد، در صدد شناسایی و ارزیابی پیمانکاران عمومی ایرانی برآمده است.

بر پایه این گزارش، نظر به چالش کمبود شرکت‌های پیمانکار عمومی در صنعت نفت ایران و ضرورت تقویت این شرکت‌ها در مسیر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، وزارت نفت در سال 93 بسته پیشنهادی راهبردها و اقدام‌های اجرایی صنعت نفت به عنوان صنعت پیشران در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را با رویکرد جهش توسعه فناوری و ایجاد حرکتی دانش بنیان در شرکت‌های پیمانکار عمومی (GC) تدوین کرد.

به دنبال تدوین این بسته، طرح «ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های پیمانکار عمومی در حوزه پایین دست» پارسال و پس از طرح موضوع در شورای مشورتی پایین دست، در دستور کار قرار گرفت و مدل پیشنهادی ارائه شد.

هم اکنون، فرایند شناسایی، ارزیابی و تعیین صلاحیت شرکت‌های پیمانکار عمومی ایرانی در معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت دنبال می شود و با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای دریافت دیدگاه‌های کارگروه مشورتی، ‌انجمن‌های تخصصی مربوطه و صاحبنظران، پیش بینی می شود فراخوان شناسایی و ارزیابی شرکت‌های ایرانی متقاضی فعالیت در حوزه پیمانکاران عمومی اواخر آبانماه امسال برگزار شود.

کد خبر 269832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =