نشست وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز آبان‌ماه برگزار می‌شود

هجدهمین اجلاس وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌یی‌سی‌اف) 17 نوامبر 2016 میلادی در دوحه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، هجدهمین نشست وزارتی اعضای مجمع کشورهای صادر کننده گاز 17 نوامبر سال 2016 میلادی (27 آبانماه) با حضور محمدحسین عادلی، دبیرکل این مجمع و وزیران کشورهای عضو در دوحه پایتخت قطر برگزار خواهد شد.

کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز، ٤٢ درصد از تولید گاز جهان، ٦٧ درصد از ذخایر گازی جهان، ٣٨ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ٨٥ درصد از تجارت گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.

کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا و امارات، ١٢ عضو اصلی این مجمع جهانی به شمار می‌روند و هلند، نروژ، عراق، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، عمان و پرو به عنوان اعضای ناظر در این مجمع شرکت می کنند.

هفدهمین دور نشست عادی وزارتی مجمع کشورهای صادر کننده گاز 21 نوامبر 2015 (30 آبان 1394) میلادی به ریاست امانوئل ایبه کاچیکوو، وزیر نفت نیجریه در تهران برگزار شد.

قطر هم اکنون ریاست دوره ای این مجمع را بر عهده دارد، از این رو محمد بن صالح الساده، وزیر صنعت و انرژی قطر در نشست هجدهم وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو جی یی سی اف ریاست کنفرانس را برعهدده خواهد داشت.

 

کد خبر 269837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =