انتظار از نشست الجزایر در حد یک نشست مشورتی است

وزیر نفت با بیان این که وضع کنونی بازار نفت، شرایط مطلوبی برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در میان مدت و درازمدت در پی ندارد، گفت: این نشست در حد یک اجلاس مشورتی است و باید در همان حد از آن انتظار داشت.

بیژن زنگنه بعدازظهر امروز (دوشنبه، پنجم مهرماه) پیش از عزیمت به الجزایر برای شرکت در پانزدهیمن نشست مجمع بین المللی انرژی (آیی یی اف) در گفتگو با خبرنگار شانا به کاهش سرمایه‌گذاری در بازارهای جهانی از جمله در صنایع نفت اشاره و اظهار کرد: این موضوع در بلندمدت به ضرر مصرف کنندگان خواهد بود.

وی درباره برگزاری نشست مشورتی اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در الجزایر گفت: این نشست در حد یک اجلاس مشورتی است و باید در همان اندازه از آن انتظار داشت.

وزیر نفت افزود: از مجموع مذاکرات نشست مشورتی اعضای اوپک می توان به عنوان یک پیش آمادگی برای اجلاس عادی ماه نوامبر اعضای اوپک در وین استفاده کرد.

زنگنه همچنین درباره حضور کشورهای غیرعضو اوپک در نشست مشورتی گفت: اگر کشورهای بزرگ تولیدکننده غیرعضو اوپک در این اجلاس شرکت کنند با آنها در باره ثبات بازار نفت صحبت خواهیم کرد.

مقدمات کمک به ثبات بازار نفت فراهم شده است

وزیر نفت با بیان این که وضع کنونی بازار نفت برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مطلوب نیست، گفت: مقدمات برای تثبیت بازار نفت در حال فراهم شدن است.

وی تصریح کرد: با توجه به حضور نمایندگان کشورهای تولیدکننده و مصرف کننده بزرگ نفت جهان و همچنین رؤسای بزرگ شرکت های نفتی دنیا، شرکت کنندگان در نشست مجمع بین المللی انرژی می توانند از فرصت برگزاری چنین رویدادی برای رایزنی به منظور تثبیت بازار نفت بهره گیرند.

زنگنه افزود: شرکت در نشست مجمع بین المللی انرژی الجزایر برای ایران فرصت خوبی است تا در دوران پساتحریم به منظور ثبات بخشی به بازار نفت و تامین نیازهای خود با کشورهای دیگر و رؤسای شرکت‌های بزرگ نفتی رایزنی کند.

وزیر نفت با بیان این که ایران در شرایط پساتحریم به سه عامل اصلی بازار، سرمایه (منابع مالی) و فناوری نیاز دارد، گفت: ایران می تواند از فرصت شرکت در نشست مجمع بین المللی انرژی برای مذاکره با کشورهای مصرف کننده و شرکت‌های بزرگ صاحب فناوری استفاده کند.

زنگنه تصریح کرد: ثبات بازار نفت از مسائلی است که در این نشست مطرح خواهد شد و ایران از هر طرحی برای کمک به تثبیت بازارهای جهانی نفت خام حمایت می کند.

دیدارهای فشرده زنگنه در الجزایر

وزیر نفت درباره برنامه دیدارهای فشرده خود در حاشیه نشست الجزایر، اعلام کرد: در مدت حضور در الجزیره با نمایندگان ده‌ها شرکت و کشور دیدار و مذاکره خواهیم داشت که از جمله آنها دیدار و گفتگو با مدیرعامل شرکت فرانسوی توتال درباره مسائل مورد علاقه دو طرف خواهد بود.

پانزدهمین نشست مجمع بین المللی انرژی از فردا (سه شنبه، ششم مهرماه) و به مدت دو روز (ششم تا هفتم مهرماه) در الجزایر برگزار می شود، همچنین قرار است اعضای اوپک در حاشیه این نشست، یک جلسه مشورتی داشته باشند.

کد خبر 269838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =