ظرفیت فرآورش 260 میلیارد مترمکعب گاز در کشور وجود دارد

شرکت های پالایشی کشور ظرفیت فرآورش سالانه 260 میلیارد مترمکعب گاز را دارند.

به گزارش شانا، مصطفی شیخ بهایی، معاون امور مهندسی و بهره برداری شرکت ملی گاز ایران، دیروز (یکشنبه، چهارم مهرماه) در آئین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: از مجموع گاز مصرفی کشور، 68 میلیارد مترمکعب گاز در بخش خانگی، 55 میلیارد مترمکعب در حوزه صنایع و 58 میلیارد مترمکعب نیز در نیروگاه های کشور مصرف می شود.

معاون امور مهندسی و بهره برداری شرکت ملی گاز ایران افزود: ظرفیت تولید سالانه گاز کشور حدود 260 میلیارد مترمکعب است.

وی، تعداد مشترکان خانگی و تجاری برخوردار از مزایای گاز طبیعی کشور را بیش از 21 میلیون مشترک اعلام کرد و ادامه داد: بیش از 14 هزار صنعت عمده، 67 هزار صنعت کوچک و متوسط و حدود 85 نیروگاه بزرگ در سطح کشور سالانه از ظرفیت گاز تولیدی کشور تغذیه می کنند.

شیخ بهایی با اشاره به پراکندگی و سخت گذر بودن روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون 98.5 درصد خانوار شهری و 68 درصد خانوار روستایی استان از مزایای گاز برخوردارند.

معاون امور مهندسی و بهره برداری شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد: حجم گازرسانی در روستاها و شهرهای این استان با وجود شرایط خاص و کوهستانی بودن منطقه از میانگین کشوری بالاتر است.

شیخ بهایی تصریح کرد: تاکنون به 15 شهر از مجموع 17 شهر کهگیلویه و بویراحمد گازرسانی شده و عملیات گازرسانی به دو شهر دیگر نیز در دست اجراست و تا پایان سال 96 نیز برنامه گازرسانی به شهرهای استان تکمیل خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون 568 روستای بالای 20 خانوار استان کهگیلویه و بویراحمد از مزایای گاز برخوردارند.

کد خبر 269841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =