ازدیاد برداشت؛ محور همکاری های نفت و دانشگاه کرتین استرالیا

رئیس پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به بازدید استادان دانشگاه کرتین استرالیا از پژوهشگاه، گفت: فناوری های ازدیاد برداشت، محور همکاری های طرفین خواهد بود.

به گزارش شانا، محمدرضا کمالی در حاشیه بازدید محققان و استادان دانشگاه کرتین استرالیا از پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت عنوان کرد: دانشگاه کرتین یکی از دانشگاه‌های مطرح و مهم علوم زمین و مهندسی نفت در دنیا به شمار می رود.

وی با اشاره به این‌که این دانشگاه قطب علمی مطالعات و تحقیقات نفت و گاز در استرالیاست، افزود: دانشگاه کرتین دارای 60 هزار دانشجو است که 30 درصد این دانشجویان خارجی هستند.

کمالی به هدف حضور این محققان در پژوهشگاه صنعت نفت اشاره کرد و گفت: این گروه متخصص با هدف مشاوره و تبادل نظر درباره میدان های واگذار شده به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه صنعت نفت از سوی وزارت نفت در ایران حضور پیدا کرده‌اند تا در زمینه‌ فناوری‌های ازدیاد برداشت و تولید بهینه از این مخازن همکاری‌های لازم را داشته باشند.

رئیس پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت با بیان این‌که دانشگاه کرتین پیشتر با این مجموعه تفاهمنامه‌ای نیز امضا کرده بود، ادامه داد: معاون و استادان این دانشگاه در بازدید از پژوهشگاه نسبت به ادامه و تعمیق همکاری‌های مشترک تاکید کردند و قرار است به عنوان دانشگاه شریک و صاحب فناوری با این مجموعه تعامل داشته باشند.

کمالی گفت: برگزاری دوره دکتری مشترک علوم زمین و مهندسی نفت و استفاده حداکثری از امکانات هر دو کشور یکی از مباحث مطرح شده در بازدید بوده است و از آن‌جایی که پژوهشگاه دوره‌های دکتری در مجموعه خود برگزار می‌کند، چنین تعاملی برای ارتقای کیفی سطح این دوره‌ها بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

محققان و استادان دانشگاه کرتین استرالیا دیروز (چهارم مهرماه) با حضور در پژوهشگاه صنعت نفت، از پردیس بالادستی این مجموعه بازدید کردند.

کد خبر 269843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =