استفاده بیشتر از انرژی های نو، وابستگی به نفت را کاهش می دهد

رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر راهکاری اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی برمبنای کاهش وابستگی به نفت است ضمن آن که می‌تواند به تحقق سند چشم انداز ایران 1404 نیز کمک کند.

به گزارش شانا، تفاهمنامه همکاری میان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و پژوهشگاه نیرو، امروز (دوشنبه، پنجم مهرماه) به امضای  کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و محمدصادق قاضی‌زاده، رئیس پژوهشگاه نیرو رسید.

جلالی در این نشست گفت: انرژی‌های نو راهکاری ارزشمند برای کاهش وابستگی کشور به نفت و انرژی‌های آلاینده فسیلی است که در این زمینه می‌توان از تجارب سایر کشورها در بهره مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر و انرژی‌های نو بهره برد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، بهره‌مندی از انرژی‌های نو در دنیای امروز را مزیتی اساسی دانست و تاکید کرد: امروز در کشور دستاوردهای خوبی در حوزه انرژی‌های نو بویژه انرژی‌های خورشیدی و تجدید‌پذیر داشته‌ایم اما باید این روند رو به رشد تقویت شده و گسترش یابد.

وی افزود: نمونه موفق استفاده از انرژی خورشیدی در کشور را می‌توان در روستای گردشگری قلعه بالای شاهرود مشاهده کرد که در آن انرژی بخش عمده‌ای از روستا از انرژی خورشیدی تامین می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید کرد: همکاری پژوهشی با پژوهشگاه نیرو می‌تواند به تهیه گزارش‌های کارآمد در حوزه انرژی و بخش نیرو بویژه انرژی‌های نو و همچنین تصویب قوانین کارآمد در این حوزه کمک کند.

وی افزود: بحث فناوری‌ها و انرژی‌های نو در صنعت انرژی باید از سوی همه دستگاه‌ها به طور جدی و علمی و عملی پشتیبانی و دنبال شود زیرا نتیجه آن مثبت و به سود کل کشور خواهد بود.

جلالی، سوزاندن و مصرف کردن سوخت‌های فسیلی را هزینه‌بر و آلاینده محیط زیست دانست و تاکید کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید راهکارهایی برای کاهش وابستگی به نفت پیدا کرد که یکی از این راهکارها حرکت به سوی استفاده از انرژی‌های جایگزین سوخت‌های فسیلی و بهره‌مندی از انرژی‌های نو است.

وی تاکید کرد: استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر راهکاری اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی برمبنای کاهش وابستگی به نفت است ضمن آن که می‌تواند به تحقق سند چشم انداز ایران 1404 نیز کمک کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در پایان این نشست ابراز امیدواری کرد که امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان این مرکز و پژوهشگاه نیرو به اصلاح، بازنگری و تکمیل قوانین حوزه نیرو و انرژی منتهی شود.

کد خبر 269845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =