قوانین مطلوب بهره مندی از انرژی های نو را بهبود می دهد

رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: انرژی‌های نو و تجدیدپذیر دامنه وسیع و پراهمیتی در دوره کنونی دنیا پیدا کرده است که باید برای تسهیل در ایجاد و توسعه آن از قوانین مطلوب و روزآمد این حوزه بهره‌مند شد.

به گزارش شانا، محمدصادق قاضی‌زاده در نشست امضای تفاهمنامه پژوهشگاه نیرو با مرکز پژوهش های مجلس گفت: پژوهشگاه نیرو در بخش‌های مورد نیاز حوزه نیرو همواره به دنبال تهیه گزارش‌هایی کارشناسی و پژوهشی بوده است تا بتواند از این طریق بخشی از نیازهای کشور در این حوزه را مرتفع کند.

وی، استقرار نظام کیفی در صنعت برق را یکی از عملکردهای پژوهشگاه نیرو دانست و تصریح کرد: مدیریت تحقیقات کاربردی و توسعه‌ای صنعت برق و انرژی یکی دیگر از زمینه‌های فعالیت این پژوهشگاه است.

رئیس پژوهشگاه نیرو با اشاره به تفاهمنامه های این پژوهشگاه و سایر مراکز علمی کشور گفت: تعاملات علمی و پژوهشی با مراکز پژوهشی و دانش‌بنیان، به تقویت خروجی این پژوهشگاه کمک خواهد کرد.

وی ضمن استقبال از امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان مرکز پژوهش‌های مجلس و پژوهشگاه نیرو افزود: این تفاهمنامه می تواند به تدوین نقشه راه توسعه فناوری‌های راهبردی حوزه صنعت برق انرژی منتهی شود.

رئیس پژوهشگاه نیرو با تاکید بر گسترش تعامل و همکاری با مراکز علمی و پژوهشی گفت: ما به دنبال ایجاد فضای صمیمانه برای ارتباط و همکاری با مرکز پژوهش‌های مجلس هستیم زیرا نتیجه این همکاری به تقویت قوانین مورد نیاز در حوزه نیرو و انرژی منتهی خواهد شد.

وی افزود: انرژی‌های نو و تجدیدپذیر دامنه وسیع و پراهمیتی در دوره کنونی دنیا پیدا کرده است که باید برای تسهیل در ایجاد و توسعه آن از قوانین مطلوب و روزآمد در این حوزه بهره‌مند شد.

قاضی زاده در پایان ابراز امیدواری کرد که امضای تفاهمنامه همکاری میان مرکز پژوهش‌های مجلس و پژوهشگاه نیرو به تقویت تاثیر امر پژوهش در قانون گذاری کشور بویژه در حوزه نیرو و انرژی منتهی شود.
کد خبر 269846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =