طرح رگولاتوری نفت در اختیار هیئت وزیران قرار گرفت

کلیات طرح رگولاتوری نفت به تایید شورای رقابت رسید و برای تصویب هیئت وزیران در اختیار این نهاد قرار گرفت.

به گزارش شانا، احمد داوودی، عضو شورای رقابت و مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور، درباره پیشنهاد تشکیل نهاد رگولاتوری نفت، گفت: کلیات این نهاد به تایید رسیده است و برای تصویب هیئت وزیران، در نوبت دستور جلسه این هیئت قرار گرفته است. 

پیشنهاد تشکیل نهاد رگولاتوری نفت و گاز پیش‎تر به صورت مشترک از سوی وزارت نفت و نیرو به شورای رقابت ارائه شد که پس از پنج جلسه بررسی، برای تصویب در اختیار هیئت وزیران قرار گرفته است. 

پیشنهاد ایجاد رگولاتوری نفت و گاز (صنایع نفت و خدمات نهاد تنظیم کننده نفت و گاز و صنایع مرتبط و وابسته)، پس از راه‎اندازی رگولاتوری‎های صنعت مخابرات، خودروسازی و برق شهریورماه 1395 در اختیار هیئت دولت قرار گرفت.

داوودی گفت: تاسیس و راه‎اندازی رگولاتوری نفت و گاز - پس از تائید هیئت وزیران – خبر خوبی برای بخش خصوصی محسوب می‎شود، زیرا این قانون که حدود 6 سال از تصویب آن می‎گذرد، از جمله قوانین مترقی کمتر بها داده شده، کشور است.

براساس گزارش ستاد خبری کنفرانس نفت 2016 و 2017، داوودی، درباره وظایف شورای رقابت در حوزه رگولاتوری نفت، گفت:  سه وظیفه و کارکرد مهم مورد انتظار از رگولاتوری شامل تنظیم مقررات، نظارت و داوری است که اختیارات تنظیمی و سیاست‎گذاری هم که تاکنون در حیطه وزارت نفت و نیرو بوده است به رگولاتور منتقل خواهد شد. 

عضو شورای رقابت تصریح کرد: همچنین شورای رقابت بخشی از اختیارات غیر قضایی و صدور حکم خود را به نهاد رگولاتوری واگذار خواهد کرد.

وی با تاکید بر اهمیت مستقل بودن اعضای شورای رقابت و رگولاتوری‎ها، افزود: نیازی نیست افرادی که در رگولاتوری هستند حتما ارتباط سازمانی یا صنفی داشته باشند. فقط کافی است بهترین افراد باتجربه و با دانش و مستقل در حوزه رگولاتوری باشند.

دومین کنفرانس نفت با نام کنفرانس «نفت ٢٠١٧»، ١١ تا ١٣ بهمن ماه امسال در مرکز همایش‎های بین المللی صدا و سیما برگزار می‎شود، کنفرانس «نفت ٢٠١٦» پیش زمینه برگزاری این کنفرانس است. این کنفرانس شنبه 10 مهرماه در اتاق بازرگانی ایران برگزار می شود.

کد خبر 269847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =