۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
  • کد خبر: 269872
لایحه هوای پاک در مجلس بررسی می‌شود

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با تصویب لایحه هوای پاک در صحن علنی مجلس در این هفته،تکالیف دستگاه‌‌های مختلف برای کاهش آلودگی هوا در نیمه دوم سال مشخص می‌شود.

به گزارش شانا، محمد مجابی، معاون حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست، با اشاره به این که لایحه هوای پاک این هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: این لایحه به عنوان دستور هفتم در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد و آنچه که در صحن علنی بررسی می‌شود گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی است.

وی افزود: بنابر گزارش کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی، 34 ماده در حوزه‌ های مختلف محیط زیستی در این لایحه مورد بررسی قرار گرفته است . در این لایحه ابتدا به تعاریف اصطلاحات محیط زیستی  پرداخته و سپس شئون قانون برای آن تعریف شده است. همچنین در این لایحه ضمن بحث و بررسی استانداردهای موضوعی، تکالیف دستگاه‌ های مختلف در حوزه‌ های زیست محیطی روشن شده و سپس جرائمی  برای آلاینده‌ های هوا مشخص شده است.

مجابی افزود:  در نیمه دوم سال با پدیده وارونگی دما مواجه هستیم و این موضوع در افزایش آلودگی هوا در کلانشهرها اثر بالایی خواهد داشت . در صورت تصویب  لایحه هوای پاک  در صحن علنی مجلس می‌توانیم تکالیف دستگاه‌ های مختلف را روشن کرده و اثرات اصلاحی را در کاهش آلودگی هوا مشخص کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های کلی محیط زیست، تصویب این لایحه اقدام هماهنگ دولت و مجلس برای حل یکی از مسائل مهم محیط زیست کشور است.

کد خبر 269872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =