بغداد خواهان اشباع بازار نفت نیست

نماینده عراق در هیئت عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) قصد دارد در نشست مشورتی الجزایر از طرح «فریز نفتی» حمایت کند.

به گزارش پایگاه خبری rebuilding iraq، فلاح الامری، نماینده عراق در هیئت عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با بیان این مطلب که عراق به راستی از طرح «فریز نفتی» حمایت می‌کند، گفت: ما نمی‌خواهیم بازار نفت را اشباع کنیم؛ بغداد از تثبیت بازار حمایت می‌کند و از هر اقدامی که قیمت نفت را کاهش دهد، پرهیز می کند.

جبار علی اللعیبی، وزیر نفت این کشور نیز پنجشنبه (یکم مهر ماه) تاکید کرده بود که عراق در نشست مشورتی الجزایر از برنامه تعیین سقف تولید اوپک حمایت خواهد کرد.

وی همچنین با تأکید بر حفظ سهم این کشور در بازار جهانی نفت اعلام کرد:  این سهم، چهار میلیون و 750 هزار تا پنج میلیون بشکه در روز برآورده شده است.

اعضای اوپک، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان عمده نفت و گاز جهان امروز و فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه، 6 و 7 مهر ماه) به منظور گفت‌وگو و تبادل نظر در باره تحولات مربوط به انرژی در الجزایر گرد هم می‌آیند.

قرار است در حاشیه این نشست، وزیران نفت و انرژی اوپک روز چهارشنبه (هفتم مهرماه) راه‌های تثبیت تولید و افزایش قیمت نفت را بررسی کنند.

کد خبر 269875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =