صادرات گاز ایران به مرز 4 میلیارد مترمکعب رسید

صادرات گاز ایران طی 6 ماه نخست امسال به مرز چهار میلیارد مترمکعب رسید.

مهدی جمشیدی دانا، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: در 6 ماه امسال، سه میلیارد و 920 میلیون مترمکعب گاز صادر شده است.
 
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران افزود: حجم صادرات گاز ایران طی بازه زمانی یادشده نسبت به مدت مشابه پارسال 3.4 درصد افزایش یافته است.
 
وی ادامه داد: حجم واردات گاز نیز طی 6 ماه امسال شاهد کاهش 25.1 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال بوده است.
 
جمشیدی دانا درباره حجم تزریق گاز به میدان های نفتی گفت: در بازه زمانی یادشده، بیش از 6 میلیارد مترمکعب گاز ترش به مخازن آغاجاری تزریق شده است.
 
به گفته مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، در 6 ماه امسال، بیش از دو میلیارد مترمکعب گاز شیرین نیز به مخازن نفتی تزریق شده است.
 
وی با بیان این که دربازه زمانی یادشده بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز به مخازن ذخیره سازی شوریجه و سراجه تزریق شده است، گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد افزایش 17 درصدی بوده است.
 
جمشیدی دانا درباره گازرسانی به نیروگاه ها نیز اظهار کرد: در 6 ماه امسال با 8.2 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال، 39 میلیارد مترمکعب گاز به این بخش از مصرف تحویل شده است.
 
به گزارش شانا، اولویت بندی بهره برداری از فازهای پارس جنوبی، ظرفیت تولید گاز ایران را طی سه سال گذشته افزایش داد.
 
در 6 ماه امسال بیش از 102 میلیارد مترمکعب گاز از مجموع منابع کشور برداشت شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال بیش 9.1 درصد افزایش داشته است.
 
افزایش تولید و فرآورش گاز طی سه سال گذشته زمینه گازرسانی پایدار به بخش های مختلف مصرف را فراهم کرده است.
 
افزایش تولید گاز و در پی آن جایگزینی گاز با سوخت های مایع در بخش های مختلف مصرف از جمله نیروگاه ها و صنایع، افزون بر صرفه جویی اقتصادی، سبب کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست نیز شده است.
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران پیش از این درباره گازرسانی به نیروگاه ها گفته بود: پارسال ٥٧ میلیارد مترمکعب گاز به نیروگاه های کشور تحویل شد و این مقدار امسال به ٦٧ میلیارد مترمکعب می رسد.
 
به گفته حمیدرضا عراقی، این مقدار گاز معادل ٦٠ میلیارد لیتر سوخت مایع است که با جایگزینی آن دی اکسید کربن کمتری تولید می شود.
کد خبر 269878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =