مزایده 70 جایگاه سوخت در شهریورماه بزرگترین واگذاری سال بود

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی با بیان این که ارزش مزایده 70 جایگاه سوخت واگذار شده در 15 شهریورماه امسال 350 میلیارد تومان است، گفت: این واگذاری در تاریخ سازمان خصوصی سازی بی‌سابقه بود.

به گزارش شانا به نقل از سازمان خصوصی سازی، سیدجعفر سبحانی، مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی، با اعلام این که ارزش مزایده 70 جایگاه سوخت واگذار شده در 15 شهریورماه امسال نزدیک به 3 هزار و 500 میلیارد ریال است، گفت: برگزاری مزایده 100 جایگاه سوخت در 15 شهریورماه امسال که 70 درصد آنها به فروش رفت، بزرگترین واگذاری سال بود.

وی افزود: در سال‌های گذشته، برخی مواقع حتی مزایده 40 جایگاه سوخت نیز برگزار شده بود که در نهایت حداکثر 3 جایگاه به فروش می‌رفت، اما واگذاری یاد شده از نظر شمار مزایده برگزار شده در یک روز و گستردگی جغرافیایی آن در اقصی نقاط کشور در تاریخ سازمان خصوصی سازی بی‌سابقه بود.

سبحانی تصریح کرد: در این مزایده که از ساعت 14 آغاز و تا ساعت 20 همان روز (15 شهریورماه) به طول انجامید، 333 پاکت پیشنهاد قیمت رسید، همچنین ارزش واگذاری‌ها در این مزایده تاریخی نزدیک به 3 هزار و 500 میلیارد ریال (350 میلیارد تومان) بود، در حالی که از آغاز امسال تا پیش از این واگذاری، نزدیک به هزار و 700 میلیارد ریال (170 میلیارد تومان) واگذاری شده بود.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی عنوان کرد: واگذاری‌هایی که پیش از این در زمینه جایگاه های سوخت به انجام رسیده بود، سرانجام با 2 متقاضی برای هر جایگاه به پایان می‌رسید، اما در واگذاری اخیر جایگاهی در بوشهر، 23 مشتری و موردی در اسفراین 17 متقاضی داشت.

وی گفت: دریافت 333 پاکت پیشنهاد قیمت حاکی از آمار میانگین پنج پیشنهاد برای هر جایگاه بود که قیمت‌ها نیز تا چهار برابر قیمت پیشنهادی پایه دریافت شد، این مزایده به صورت 100 درصد به بخش خصوصی واقعی واگذار شد که همسو با اهداف سازمان خصوصی سازی در دولت یازدهم بود.

سبحانی افزود: مجموع واگذاری‌های انجام شده در این سازمان از آغاز تاسیس (سال 1380) تا نیمه نخست سال 1392 و روی کار آمدن دولت یازدهم، 18 درصد بود، اما در 3 سال گذشته این آمار به 38 درصد (بیش از 2 برابر) رسید.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: مجموع واگذاری به شبه دولتی‌ها یا خصولتی‌ها از سال 80 تا آغاز به کار دولت یازدهم نیز 39 درصد بود، اما امروز این آمار به ۲۷ درصد تقلیل یافته که حاکی از کاهش 12 درصدی سهم خصولتی‌ها در سه سال گذشته است.

کد خبر 269882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =