نظام سهمیه بندی در اوپک باید احیا شود

زنگنه با بیان این که ایران از همکاری کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای ثبات در بازار نفت حمایت می کند، گفت: در میان مدت و دراز مدت باید سهمیه بندی اوپک احیا شود و چاره ای جز این نیست.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه صبح امروز (سه شنبه، 6 مهرماه) در مرکز همایشهای بین المللی الجزیره (سالن عبدالطلیف رهال) و پیش از آغاز رسمی پانزدهمین نشست مجمع بین‌المللی انرژی (آی‌یی‌اف) در جمع خبرنگاران درباره محورهای نشست مشورتی اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: ممکن است پیش و ضمن برگزاری نشست مشورتی اعضای اوپک در الجزیره مسائل مختلفی مطرح شود.

وی با بیان این که ما همیشه طرفدار ایفای نقش اوپک در بازار نفت بودیم، تصریح کرد: عده ای در 2 سال گذشته اوپک را از کار انداختند و در عمل این سازمان به یک مجمع بدل شده است.

به گفته وزیر نفت، اوپک باید برای درآمد پایدار و حداکثر کردن درآمد اعضایش اقدام‌هایی انجام دهد اما در 2 سال گذشته در عمل این نهاد بین المللی اثرگذاری خود را از دست داده است.

وی درباره این که آیا عربستان پیشنهادی برای تثبیت تولید نفت ایران در سطح سه میلیون و 600 هزار بشکه در روز داده است، اظهار کرد: این کشور به‌طور رسمی به ما پیشنهادی نداده است.

وزیر نفت با تاکید براین که ما برای شرکت در مجمع بین‌المللی انرژی در الجزایر شرکت کردیم نه برای نشست اوپک، تصریح کرد: فرصتی هم برای گفتگو در  نشست مشورتی اوپک در الجزایر فراهم شده است.

زنگنه هدف اصلی ایران را حفظ سهم خود در بازارهای جهانی نفت خام عنوان کرد و افزود: احیای سطح تولید پیش از تحریم هدف اصلی ماست.

 

کد خبر 269897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =