عراق نمی‌خواست نفت صادر شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جنگ در سال ۶۱ و ۶۲ به خارگ منتقل شد و عراق با بمباران‌های پیاپی نمی‌خواست حتی یک بشکه نفت صادر شود؛ اما با مقاومت مردم و کارکنان نفت به هدف خود نرسید.

به گزارش شانا، محسن رضایی در مراسم یادواره شهدای خارگ گفت: این نقطه از روز اول تا آخرین روز جنگ زیر بمباران بود و از مهمترین جزایر ایران و شاهرگ اقتصادی ایران اسلامی در صادرات نفت است که در دوران جنگ نقش مهمی داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کارکنان شرکت نفت و اهالی جزیره خارگ جانفشانی بسیار بزرگی کردند و اجازه ندادند دشمن به هدف خود برسد.

رضایی با اشاره به خرید ده‌ها هواپیما از سوی عراق با مدرن‌ترین وسایل برای بمباران خارگ، گفت: با خریداری هواپیمای پیشرفته از فرانسه این جزیره را بمباران می‌کردند.

وی افزود: در مقطعی جنگ به صورت کامل بین خارگ و نیروی هوایی ارتش عراق منتقل شد و سعی می‌کردند که با موشک این قطب اقتصادی را سرنگون کنند.

به گزارش شرکت پایانه های نفتی ایران، فرمانده دوران دفاع مقدس اعلام کرد: مقاومت مردم خارگ بویژه کارکنان شرکت نفت باعث استوار ماندن تاسیسات شد و بلافاصله پس از بمباران‌های شدید رژیم بعث عراق، این تاسیسات مجدد آماده بهره‌برداری شد.

وی گفت: این رویدادها یکی از صحنه‌های فراموش نشدنی ایثار و مقاومت در جزیره خارک و تاریخ دفاع مقدس است.

کد خبر 269916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =