تولید پلی استایرن شرکت تخت جمشید پارس آغاز شد

تولید محصول پلی استایرن (GPPS) شرکت پتروشیمیایی تخت جمشید پارس از صبح امروز (سه شنبه، ششم مهرماه) آغاز شد.

به گزارش شانا، محمدرضا اخوان مدیرعامل شرکت پتروشیمیایی تخت جمشید پارس گفت: این طرح با استفاده از تازه ترین فناوری روز شرکت ژاپنی تویو (TOYO) ساخته شده است.

وی با بیان این که تولیدی شدن این طرح با حمایت و پشتیبانی مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و دیگر مدیران ارشد این شرکت محقق شده است، گفت: در فرایند ساخت و راه اندازی واحد پلی استایرن شرکت پتروشیمیایی تخت جمشید پارس توان و ساخت داخل بیشترین سهم را داشته است و کلیه مراحل نصب و راه اندازی این طرح ازسوی شرکت‌های ایرانی انجام شده است.

اخوان با قدردانی از همت و تلاش کارشناسان و متخصصان شرکت پتروشیمیایی تخت جمشید پارس ادامه داد: این مجتمع پتروشیمیایی به عنوان نخستین تولید کننده پلی استایرن در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در سالی که ازسوی مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گذاری شده است، آغاز به‌کار کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمیایی تخت جمشید پارس، مدیرعامل شرکت پتروشیمیایی تخت جمشید پارس تصریح کرد: این مجتمع با هدف تولید انواع محصولات پلی استایرن در مدت 18 ماه ازسوی بخش خصوصی آغاز شد و به مرحله تولید رسید.

وی افزود: این شرکت قصد دارد در آینده ای نزدیک به ظرفیت تولید 65 هزار تن در سال از انواع محصولات GPPS، HIPS  و XPS و 120 هزار تن محصول EPS دست یابد.

پلی استایرن، یکی از رایج ترین رزین‌های تجاری ترموپلاستیک و آمورف است که محدوده وسیعی از خواص فیزیکی و مکانیکی را داراست و قیمت جذاب آن، نظر تولیدکنندگان طیف گسترده ای از اقلام را به خود جلب می‌ کند.

این ماده به صورت گرانول‌های استوانه‌ای شکل (یا دانه‌های کروی پلی استایرن انبساطی) تولید می‌شود.

کد خبر 269927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =