همکاری‌های تجاری ایران و هند گسترش می‌یابد

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: همکاری‌های ایران و هند بویژه در بخش ارتباطات تجاری، بر اساس تفاهمنامه های امضا شده گسترش می‌یابد.

به گزارش شانا، نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، امروز (سه‌شنبه، ششم مهرماه) با اشاره به این که برای تعاملات بهتر با کشورهای همسایه بویژه هندوستان گام‌های خوبی برداشته شده است، گفت: که طی دو هفته گذشته در چین، تفاهم‌نامه همکاری‌های دو جانبه میان سازمان ملی استاندارد ایران و آلکا پاندا، مدیرکل موسسه استاندارد هندوستان امضا شد.

وی افزود: طرفین در این برنامه اجرایی مشترک بر ارتقای سطح همکاری‌ها در حوزه های استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تبادل اطلاعات و آموزش تاکید و در قالب برنامه زمان بندی مشخص تحقق اهداف مندرج در یادداشت این تفاهم را عملیاتی کردند.

پیروزبخت با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی مورد توجه مقام معظم رهبری ادامه داد: بند 24 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی ایشان و بند 30 برنامه ششم توسعه بر نظام استانداردی سازی و مدیریت کیفیت تاکید دارد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، به موضوع کاهش تعرفه ها نیز اشاره کرد و گفت: سیاست دولت این نیست که بدون دلیل و منطق تعرفه ها کاهش یابد، بدون تردید مشکلاتی در تامین داخلی وجود دارد.

وی عنوان کرد: بیشتر مدنظر این است که مواد اولیه واحدهای تولیدی به سهولت وارد شود و اگر مزیت رقابت پذیری در کشور وجود دارد این تعرفه ها کاهش یابد و از تولید داخل به این صورت حمایت شود.

پیروزبخت گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت به مشکلات بخش صنعت بیش از تجارت توجه دارد و این موضوع همواره مورد توجه مسئولان بوده است.

کد خبر 269936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =