راهبرد احیای سهم ایران در بازار نفت به‌درستی اتخاذ شده است

تحریم‌ها سبب شد تولید و به دنبال آن صادرات نفت ایران کاهش یابد. از این رو، احیای بازار نفت تکلیف بود و دولت نیز خوب اقدام کرده است زیرا باید جایگاه خود را از منظر تولید و صادرات به‌دست آوریم.

محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار شانا در حاشیه نشست علنی امروز (سه شنبه، 6 مهرماه) مجلس شورای اسلامی درباره اقدام ایران برای احیای بازار نفت اظهار کرد: ایران از کشورهای موسس سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بوده است و افزون بر این ذخایر نفت و گاز اثبات شده دارد، همچنین در میان دیگر اعضای اوپک، از منظر جمعیتی و سرزمینی یک کشور برخودار تلقی می شود.

وی افزود: تحریم‌ها سبب شد تولید و به دنبال آن صادرات نفت ایران کاهش یابد. از این رو، احیای بازار نفت تکلیف بود و اقدام دولت در این زمینه مطلوب بوده است و کشور توانست دوباره جایگاه خود را از منظر تولید و صادرات باز یابد.

این نماینده مجلس دهم ادامه داد: به طور حتم، باید جایگاه نفتی کشور احیا شود و در این زمینه نیز دولت تلاش می کند تا سهم ایران در بازار نفت به سطوح پیش از تحریم‌ها برسد و تقریبا همه کشورهای صادرکننده نفت این موضوع را پذیرفته اند.

جمالی نوبندگانی گفت: کشورهای دیگر که جای ایران را در بازار نفت اشغال کرده‌اند باید صادرات نفت خود را به سطوح پیشین بازگردانند.

این نماینده مجلس دهم گفت: به طور عمده، بخش عمده ای از میدان‌های نفتی ایران به نیمه دوم عمر خود وارد شده اند. از این رو، نوسازی و پشتیبانی از آن‌ها ضروری است زیرا در شرایط تحریم کشور با محدودیت در ابزار روبرو بود و به توان متخصصان داخلی خود تکیه کرد.

وی نوسازی میدان های نفتی را در گرو سرمایه گذاری دانست و گفت: سرمایه گذاران داخلی و خارجی می تواند در این زمینه فعالیت کنند اما باید منوط به تامین منافع کوتاه مدت و بلند مدت کشور باشد.

کد خبر 269944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =