ایران و عراق در اوپک دیدگاه‌های نزدیکی دارند

وزیر نفت گفت: دیدگاه‌های ایران و عراق در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به‌طور سنتی به یکدیگر نزدیک است.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه امروز (سه شنبه، 6 مهرماه) پس از دیدار با جبار حسین العیبی، وزیر نفت عراق عنوان کرد: در این دیدار درباره مسائل مربوط به سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اوپک با یکدیگر گفتگو کردیم که دیدگاه 2 کشور در این زمینه به یکدیگر نزدیک است.

وی با بیان این که ایران و عراق می توانند در بخش نفت همکاری زیادی با یکدیگر داشته باشند، تصریح کرد: روابط 2 کشور تاکنون آن‌گونه که می خواستند پیش نرفته است.

زنگنه در توضیح این مطلب گفت: مذاکرات 2 کشور تا یک مرحله ای پیش رفته است اما وقتی به گروه‌های کارشناسی سپرده می شود سرنوشت آن مشخص نیست.

زنگنه با بیان این که ارتباط خطوط لوله نفت ایران و عراق یکی از مهمترین مسائل همکاری 2 کشور است که مذاکرات درباره آن ادامه خواهد داشت تا عراق به بنادر نفتی خلیج فارس دسترسی یابد، افزود: صادرات گاز، فرآورده نفتی و خدمات ایران به عراق نیز از دیگر مسائل همکاری 2 کشور به شمار می آید که در حال پیگیری است و امیدواریم نتیجه ای از آن حاصل شود.

پانزدهمین نشست مجمع بین‌المللی انرژی امروز در الجزایر آغاز بکار کرد، قرار است در حاشیه این نشست، وزیران عضو اوپک روز چهارشنبه (هفتم مهرماه) در یک نشست مشورتی راه‌های تثبیت تولید و افزایش قیمت نفت را بررسی کنند.

کد خبر 269950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =