به گزارش شانا به نقل از شبکه تجارت و تولید، حمید رضائیان، با بیان اینکه ایزوایکو قادر به ساخت سکو در مدت 2 ماه است، تصریح کرد: 2 ما ه پیش سکوی 18B از سوی این شرکت در پارس جنوبی نصب شد و هم اکنون سکوی 17B نیز آماده بارگیری و نصب در موقعیت خود، است.
وی ظرفیت 300 هزار تنی ایزوایکو در زمینه ساخت شناور
و سکوهای عظیم نفتی و گازی را در حوزه خلیج فارس، بدون رقیب دانست و افزود: طراحی،
ساخت و تعمیر انواع شناورها تا ظرفیت DWT3000 ، شناورهای کاتاماران، صیادی، یدککش، لندینگ کرافت، پارچ همچنین ساخت سکوهای
گازی از جمله تواناییهای دیگر این مجتمع است.
رضائیان با اشاره به ساخت سکوهای فازهای 14ـ16ـ17
و 18 و میدانهای هنگام و هندیجان از سوی این شرکت، گفت: 90 درصد
کشتیهای بزرگ و 100 درصد شناورهای کوچک در داخل کشور ساخته میشود.
مدیرعامل مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران
با بیان اینکه بزرگترین کشتی اقیانوس پیمای کشور " کشتی کاشان " در این مجتمع
ساخته شد و "شناور شهرکرد" نیز به
زودی ساخته میشود، افزود: طراحی و ساخت "لندینگ کرافت نظامی گنجوی 4 "و کشتی
"دریا پاک "1 پیشرفتهترین شناور جمع آوری آلودگیهای نفتی به انجام رسیده است.
رضائیان درباره مشکلات کلان صنعت دریایی ایران،
یادآور شد: پیش از این "هزینه و زمان" 2 عامل بازدارنده برای ورود مجتمع
(ایزوایکو) به صورت رقابتی به بازار جهانی بود، ولی مثبت شدن تراز فعالیتها و
عملکرد 4 ساله ایزوایکو، نشان از کاهش "هزینه و زمان" دارد.
مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل
ایران ادامه داد: هم اکنون ساخت شناور زیر 60 متر از 13 سال به یکسال در این شرکت، رسیده است.
وی گفت: مجتمع (ایزوایکو) از نظر دانش فنی و مهندسی و رعایت استانداردهای
دنیا، توان رقابت با کشتیسازیهای بزرگ جهان را دارد.
مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران در 37 کیلومتری غرب بندرعباس با 1100 هکتار مساحت و 380 هکتار حوضچه آرامش احداث و به صورت هلدینگ اداره میشود.
نظر شما