۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
  • کد خبر: 269951
ایزوایکو قادر به ساخت سکو در مدت 2 ماه است

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ( ایزوایکو)، با اشاره به بارگیری و نصب سکوی 18B پارس جنوبی از سوی این شرکت در تابستان امسال، اظهارکرد: این شرکت قادر به ساخت سکو در مدت 2 ماه است.

به گزارش شانا به نقل از شبکه تجارت و تولید، حمید رضائیان، با بیان اینکه ایزوایکو قادر به ساخت سکو در مدت 2 ماه است، تصریح کرد: 2 ما ه پیش سکوی 18B از سوی این شرکت در پارس جنوبی نصب شد و هم اکنون سکوی 17B نیز آماده بارگیری و نصب در موقعیت خود، است.

وی ظرفیت 300 هزار تنی ایزوایکو در زمینه ساخت شناور و سکوهای عظیم نفتی و گازی را در حوزه خلیج فارس، بدون رقیب دانست و افزود: طراحی، ساخت و تعمیر انواع شناورها تا ظرفیت DWT3000 ، شناورهای کاتاماران، صیادی، یدک‌کش، لندینگ کرافت، پارچ همچنین ساخت سکوهای گازی از جمله توانایی‌های دیگر این مجتمع است.

رضائیان با اشاره به ساخت سکوهای فازهای 14ـ16ـ17 و 18 و میدانهای هنگام و هندیجان از سوی این شرکت، گفت: 90 درصد کشتی‌های بزرگ و 100 درصد شناورهای کوچک در داخل کشور ساخته میشود.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با بیان اینکه بزرگترین کشتی اقیانوس‌ پیمای کشور " کشتی کاشان " در این مجتمع ساخته شد  و "شناور شهرکرد" نیز به زودی ساخته میشود، افزود: طراحی و ساخت "لندینگ کرافت نظامی گنجوی 4 "و کشتی "دریا پاک "1 پیشرفتهترین شناور جمع آوری آلودگیهای نفتی به انجام رسیده است.

رضائیان درباره مشکلات کلان صنعت دریایی ایران، یادآور شد: پیش از این "هزینه و زمان" 2 عامل بازدارنده برای ورود مجتمع (ایزوایکو) به صورت رقابتی به بازار جهانی بود، ولی مثبت شدن تراز فعالیتها و عملکرد 4 ساله ایزوایکو، نشان از کاهش "هزینه و زمان" دارد.

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ادامه داد: هم اکنون ساخت شناور زیر 60 متر از 13 سال به  یکسال در این شرکت، رسیده است.

وی گفت: مجتمع (ایزوایکو)  از نظر دانش فنی و مهندسی و رعایت استانداردهای دنیا، توان رقابت با کشتی‌سازی‌های بزرگ جهان را دارد.

مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران در 37 کیلومتری غرب بندرعباس با 1100 هکتار مساحت و 380 هکتار حوضچه آرامش احداث و به صورت هلدینگ اداره می‌شود. 

کد خبر 269951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =