ایران به تلاش برای ثبات بازار نفت به نفع همه تولیدکنندگان ادامه می دهد

وزیر نفت گفت: ایران برای ثبات بازار نفت همیشه تلاش کرده است و همچنان این روند را به نفع همه کشورهای تولیدکننده نفت ادامه می دهد.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه امروز (سه شنبه، 6 مهرماه) پس از دیدار با عبدالمالک سلال، نخست وزیر الجزایر، بازار نفت را یکی از محورهای گفت‌وگو عنوان کرد و افزود: ایران و الجزایر در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) رابطه درازمدت و دیدگاه مشترک دارند.

وی با بیان این که همچنین در این دیدار نکاتی درباره وضع ایران بعد از رفع تحریمها مطرح شد، تصریح کرد: ما همیشه  برای ثبات بازار نفت حداکثر تلاشمان را کردیم و همچنان هم به نفع همه کشورهای تولیدکننده ادامه خواهیم داد.

زنگنه، مذاکره درباره روابط 2 جانبه را از دیگر محورهای دیدار با نخست وزیر الجزایر عنوان و تصریح کرد: هنوز برای توسعه روابط ایران و الجزایر مشکلاتی وجود دارد.

به گفته وزیر نفت، قرار شد در این زمینه امروز جلسه ای با حضور سفیر ایران در الجزایر و رئیس کل بانک مرکزی این کشور برای حل مشکل تهران و الجزیره یر برگزار شود.

پانزدهمین نشست مجمع بین‌المللی انرژی امروز در الجزایر آغاز بکار کرد، قرار است در حاشیه این نشست، وزیران عضو اوپک روز چهارشنبه (هفتم مهرماه) راه‌های تثبیت تولید و افزایش قیمت نفت را بررسی کنند.



کد خبر 269954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =