وزیر نفت ایران و مدیرعامل توتال گفت‌و‌گو کردند

وزیر نفت ایران در حاشیه نشست مجمع بین المللی انرژی (آی‌یی‌اف) در شهر الجزیره با مدیرعامل شرکت فرانسوی توتال دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه، وزیر نفت عصر امروز در حاشیه پانزدهمین نشست وزارتی مجمع بین المللی انرژی در الجزایر در هتل شرایتون با پاتریک پویان، مدیرعامل توتال و استفان میشل، مدیرعامل بخش خاورمیانه این شرکت فرانسوی دیدار و گفتگو کرد.

وزیر نفت پیش از ترک تهران در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) درباره برنامه فشرده دیدارهای خود در حاشیه نشست مجمع بین المللی انرژی گفته بود: در مدت حضور در الجزیره با نمایندگان ده‌ها شرکت و کشور دیدار و مذاکره خواهیم داشت که از جمله آنها دیدار و گفتگو با مدیرعامل شرکت فرانسوی توتال درباره مسائل مورد علاقه دو طرف خواهد بود.

استفان میشل، مدیرعامل بخش خاورمیانه شرکت فرانسوی توتال ١٣ خردادماه امسال پس از پایان صد و شصت و نهمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، برای گفتگو درباره همکاری‌های ایران با این شرکت به محل اقامت بیژن زنگنه، وزیر نفت رفته و با وی دیدار کرده بود.

در جریان سفر بهمن ماه سال ١٣٩٤ دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری به پاریس، رکن الدین جوادی، مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت ایران و یکی از مدیران ارشد شرکت فرانسوی توتال روز هشتم بهمن ماه پارسال در حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران و فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه یادداشت تفاهم امضا کردند؛ پاتریک پویان، مدیرعامل توتال و بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران نیز در این مراسم حاضر بودند.

پانزدهمین نشست مجمع بین المللی انرژی از امروز (سه شنبه، ششم مهرماه) در الجزایر آغاز به‌کار کرد و فردا (چهارشنبه هفتم مهرماه) پایان می یابد، همچنین قرار است اعضای اوپک در حاشیه این نشست، یک جلسه مشورتی داشته باشند.

خامکانی

کد خبر 269961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =