نقشه راه 5 ساله همکاری‌های ایران و عمان تدوین شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید تلاش کرد تا نقشه راه پنجساله همکاری‌های ایران و عمان تا 6 ماه آینده نهایی شده و در نهایت به تصویب برسد.

به گزارش شانا، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عمان گفت: باید نقشه 5 ساله همکاری‌های اقتصادی بین ایران و کشور پادشاهی عمان هرچه سریعتر تدوین و به تصویب طرفین برسد.

وی از آمادگی خود برای مراجعه به عمان با هدف امضای این نقشه راه خبر داد و افزود: باید تلاش کرد این نقشه راه تا 6 ماه آینده نهایی شده است و سرانجام تصویب شود.

نعمت زاده در ادامه از ایجاد یک منطقه آزاد در بندر جاسک خبر داد و تصریح کرد: تاسیس این منطقه آزاد می‌تواند در توسعه همکاری میان ایران و عمان تاثیرگذار باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از حضور بانک عمانی «سهای» در تهران استقبال کرد و گفت: در این باره با رئیس کل بانک مرکزی رایزنی خواهد کرد.

مسعود بن علی السنیدی، وزیر صنعت کشور عمان نیز در این دیدار از علاقمندی این کشور برای سرمایه گذاری در بندر عباس خبر داد.

وی تصریح کرد: روابط بانکی میان بانک عمانی سهای و ایران برقرار شده که گام مهمی در گسترش همکاری‌های دو جانبه است.

وزیر صنعت عمان همچنین خواستار سرعت بخشیدن به روند بیمه های مشترک بین 2 کشور شد و این امر را در توسعه روابط مهم ارزیابی کرد.

شایان یادآوری است که السنیدی، وزیر صنعت و تجارت عمان، در دیدار خود با عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی بر ارتقا روابط تجاری میان ٢ کشور تاکید و خواستار قبول پیشنهاد عمان از سوی ایران برای سرمایه گذاری در بنادر ایران شد.

وی افزود: ارتباط میان بنادر عمان و ایران باید هرچه بیشتر افزایش یابد، همچنین ما مانعی برای سرمایه‌گذاری در فازهای بعدی بندر چابهار نداریم و خواهان مشارکت با ایران در این بخش هستیم.

شایان یادآوری است که السنیدی، وزیر صنعت و تجارت عمان در سفر اردیبهشت ماه خود به ایران، به وجود زمینه‌‌های سرمایه‌‌گذاری در بنادر عمان به عنوان نقطه مقابل بندر چابهار ایران اشاره و عنوان کرده بود: شرکت‌های سنگاپوری در این زمینه در عمان سرمایه‌گذاری کردند و ما تمایل داریم ایران به عنوان کشور سوم در خصوص توسعه ٣ بندر عمان با ما شریک شود.

کد خبر 269975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =