حملات مکرر دزدان دریایی به نفتکش های ایرانی شکست خورد

مدیر فنی و عملیات ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران گفت: با پشتیبانی نیروی دریایی ارتش و سپاه، حملات مکرر دزدان دریایی به کشتی‌های شرکت ملی نفتکش ایران به شکست انجامیده است.

به گزارش شانا، اکبر جبل عاملی امروز (چهارشنبه، 7مهرماه) در پانل ایمنی، امنیت و محیط زیست دریایی بیست و چهارمین همایش ارگان‌های دریایی با بیان این مطلب اظهار کرد: نفتکش های ایران با حمایت نیروهای دریایی نظامی ایران در امنیت قرار دارند.

وی در ادامه با اشاره به این که این شرکت در حال فراهم کردن مقدمات برای نصب سیستم تصفیه آب توازن در کشتی‌های است، افزود: شرکت ملی نفتکش ایران از مدت‌ها قبل و در راستای لازم‌الاجرا شدن این کنوانسیون در حال بررسی نصب سیستم‌های تصفیه آب توازن در کشتی‌های ناوگان این شرکت است.

جبل عاملی ادامه داد: در این راستا و با توجه به مشکلات و مسائل سیستم‌های تصفیه آب توازن کشتی، جلسات متعدد و مختلفی با شرکت‌های سازنده این تجهیزات به منظور بررسی سیستم‌های موجود، کارایی و نحوه نصب و راه‌اندازی این سیستم‌ها برگزار شده است که در این زمینه به نتایج قابل قبولی دست پیدا کرده‌ایم.
مدیر فنی و عملیات ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران با بیان این که میزان آب توازن یک کشتی نفتکش ٣٠٠هزار تنی حدود١٠٠ هزار تن است، در توضیح سیستم‌های تصفیه آب توازن موجود گفت: برخی از سیستم‌های موجود هزینه بالا و کارایی کمی دارند علاوه براین اندازه برخی از این سیستم‌ها به گونه‌ای است که با فضای موتورخانه کشتی تناسب ندارد.

به گفته وی، از آنجا که این سیستم‌ها ساختاری پیچیده دارند پرسنل کشتی به راحتی امکان عملیاتی کردن و فعال‌سازی آن را ندارند.

به گزارش شرکت ملی نفتکش ایران، جبل عاملی اضافه کرد: ما همه این موارد را بررسی کرده و از شرکت‌های مختلف استعلام گرفته‌ایم به طوری که انتظار داریم از یک تا 2 ماه آینده سیستم‌های جدید تصفیه آب توازن را خریداری و در نخستین بازرسی مربوط به تمدید گواهینامه IOPP و تعمیرات اصلی، روی کشتی‌های ناوگان نصب کنیم.

مدیر فنی و عملیات ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران به موضوع استفاده از سوخت کشتی‌ها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بنادر اروپا استفاده از سوخت با سولفور یک دهم درصد و برخی از بنادر چین سوخت با سولفور نیم درصد را الزام کرده‌اند که این موضوع در بیشتر بنادر جهان در حال گسترش است و پالایشگاه‌ها نیز در حال فراهم کردن شرایط برای تولید این نوع سوخت هستند.

جبل عاملی گفت: البته علاوه بر سوخت با سولفور یک دهم درصد و نیم درصد راه حل‌هایی مانند استفاده از سوخت LNG، متانول و LPG، نصب Scrubber برای موتور اصلی و موتورهای دیزلی شرکت و استفاده از سوخت LSMGO که قیمت آن به مراتب از سوخت HFO نیز بیشتر است، هم وجود دارد.

کد خبر 269991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =