استرالیا از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران استفاده می‌کند

وزیر تجارت، گردشگری و سرمایه گذاری استرالیا گفت: باید از فرصت ایجاد شده در فضای بعد از برجام و لغو تحریم‌ها استفاده کنیم، استرالیا خواهان ایجاد رابطه برد - برد در حوزه اقتصادی با ایران است.

به گزارش خبرنگار شانا، استیون کیوبو، وزیر تجارت، گردشگری و سرمایه گذاری استرالیا، امروز (چهارشنبه، هفتم مهرماه) در همایش تجاری ایران و استرالیا در محل اتاق ایران، گفت: ایران یکی از شریکان عمده استرالیا به شمار می آید که با تلاش و حسن نیت می‌توانیم روابط خوب خود را توسعه دهیم.

وی با بیان این که باید از فرصت ایجاد شده در فضای پس از برجام و لغو تحریم‌ها استفاده کنیم، افزود: استرالیا از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران استفاده خواهد کرد، رابطه ما برد - برد که به توسعه مناسبات خوب و حرفه‌ای در حوزه تجارت و اقتصاد کمک خواهد کرد.

کیوبو تصریح کرد: ایران در حوزه هایی همچون صنعت نفت و گاز، معدن، بهداشت، منابع طبیعی و فناوری و خدمات پیشرفت‌های خوبی دارد که 2 کشور می‌توانند در بسیاری از این بخش‌ها با یکدیگر همکاری کنند.

شایان یادآوری است که استیون کیبو، وزیر تجارت، گردشگری و سرمایه گذاری استرالیا، علاوه بر حضور در همایش اقتصادی 2 کشور ایران و استرالیا با محمدرضا نعمت‌ زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار کرد و یادداشت تفاهمی نیز میان دو طرف امضا شد.

نعمت زاده در مراسم امضای این یادداشت تفاهم گفت: امیدواریم با امضای این یادداشت تفاهم در بخش‌های تجاری، صنعتی و معدنی، سرمایه‌ گذاری‌های مشترک افزایش یابد.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم برای توسعه روابط تجاری بین سازمان توسعه تجارت ایران و کمیسیون تجاری دولت استرالیا (آسترید) یادداشت تفاهم دیگری امضا شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: همکاری‌های معدنی با کشور استرالیا برای ما ضرورت داشته و همسو با همکاری در زمینه فرآوری مواد معدنی نظیر طلا، زغال، سنگ آهن همچنین توسعه مبادلات تجاری و تامین برخی اقلام مورد نیاز کشورمان نظیر بوکسیت و پودر آلومینا مدنظرمان است.


کد خبر 270005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =