شانزدهمین دوره جام برتر اچ‌اس‌یی پالایش و پخش برگزار شد

شانزدهمین دوره جام برتر ایمنی، بهداشت، محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران صنعت پالایش و پخش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، شانزدهمین دوره جام برتر اچ‌اس‌یی شرکت‌های پالایش و پخش فرآورده های نفتی امروز (چهارشنبه، هفتم مهرماه) به مناسبت بزرگداشت روز ملی ایمنی و آتش نشانی با حضور عباس کاظمی، معاون وزیر نفت در  امور پالایش و پخش، دکتر سید باقر مرتضوی مدیرکل بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) وزارت نفت و مدیران دیگر شرکت‌ها و مناطق برگزار شد.

در پایان مراسم از شرکت‌های پالایشی، پخش فرآورده های نفتی، خطوط لوله و مخابرات و ملی مهندسی در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست برترین ها انتخاب و قدردانی شد.

به گزارش شانا، هدف از نام‌گذارى هفتم مهرماه به عنوان روز ملی ایمنى و آتش نشانى، تبدیل ایمنى در کشور به یک فرهنگ است.

در کشور ما بیش از ۱۶۰سال از تأسیس نخستین ایستگاه آتش نشانی در شهر تبریز به سال ۱۲۲۱ شمسی و نزدیک به ٨٠  سال از تأسیس آتش نشانی پایتخت می گذرد.

پس از انقلاب اسلامی، با انحلال سازمان دفاع غیر نظامی، فلسفه وجودی آتش نشانی های کشور ازسوی بندهای ۱۴ و ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری تعریف شد و از همین رو سازمان های آتش نشانی زیر مجموعه شهرداری ها قلمداد می شوند.

بر اساس این قانون شهرداری ها ملزم هستند، برای حفظ شهرها از خطر سیل و حریق و دیگر مخاطره‌های تدابیر مؤثری اتخاذ کنند.

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با اهدافی چون مهار و اطفاء حریق و حفاظت از افراد و ثروت های عمومی و خصوصی در مقابل آتش سوزی و عوارض و سوانح ناشی از آن ، ارائه  آموزش های لازم در امور آتش نشانی و خدمات ایمنی در سطوح مختلف، ایجاد و توسعه ایستگاه های مورد نیاز و بهره برداری از آنها، انجام ترتیبات لازم جهت مقابله و کاهش آثار سوء ناشی از حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی، نظـارت و کنترل بر تحقق شرایط ایمنی و استانداردهای تجهیزاتی ساختمان‌ها در مقابل سوانح گوناگون (آتش‌سوزی، زلزله، برق گرفتگی، سیل و غیره) فعالیت می کند.

با توجه به این که کشور ما یک کشور حادثه خیز است و از ٤٠ حادثه طبیعی شناخته شده، ۳۰ مورد آن در ایران امکان وقوع دارد، توجه به بحث ایمنی و همچنین تهیه و تدوین ضوابط و مقررات ایمنی، موضوعی ضروری است.

کد خبر 270009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =