۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
  • کد خبر: 270015
پالایش و پخش در رعایت اصول HSE برتر شد

مدیرکل بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) وزارت نفت، شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران را در بین چهار شرکت تابعه وزارت نفت برتر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، سید باقر مرتضوی امروز (چهارشنبه، هفتم مهرماه) در آئین شانزدهمین دوره جام برتر اچ‌اس‌یی پالایش و پخش، این شرکت را به دلیل نداشتن حادثه جدی در شش ماه نخست امسال برتر معرفی کرد.

وی با اشاره به این که اچ‌اس‌یی برای جلوگیری از هزینه مترتب بر تولید است، افزود: اچ‌اس‌یی به یعنی با پیشگیری از حوادث، سرمایه موجود را صرف تولید در کشور کنیم.

به گفته مرتضوی، برای رسیدن به توسعه پایدار تولید در کشور راهی جز رعایت مسائل اچ‌اس‌یی وجود ندارد.

وی ادامه داد: سازماندهی اچ‌اس‌یی پیمانکاران و ملزم کردن آنها به رعایت دستورعمل‌ها، آموزش نیاز محور پرسنل اچ‌اس‌یی، بررسی عمیق و دقیق حوادث، عملیاتی شدن اچ اس یی، برنامه محوری ( برنامه ها کمی و قابل اندازه گیری باشد)، درگیر کردن همه افراد در بحث اچ‌اس‌یی و برخورد با افراد سهل انگار و خاطی در بروز حوادث از جمله راهبردهای جدید بخش اچ‌اس‌یی وزارت نفت است.

مدیرکل بهداشت، ایمنی و محیط زیست وزارت نفت، با اشاره به این که آموزش باید در همه رده های سازمانی صورت گیرد، گفت: تفاهم نامه آموزشی همه نیروهای سازمانی در زمینه اچ‌اس‌یی با حراست در دست پیگیری است که بزودی اجرایی خواهد شد.

به اعتقاد وی، هر فردی باید بنا به شرایط و مقتضیات شغلی خود در سازمان باید آموزش اچ‌اس‌یی ببیند.

به گزارش شانا، در روز هفتم مهر ماه 1359 زمانی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهرهای اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات خاموش کردن آتش مجدداً هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه می کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان می شود.

طرح تعیین روز آتش نشانی و ایمنی در سال 1379 توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش نشانی کشور پیشنهاد و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تائید شد.

این روز با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور هم چنین یادآوری حماسه آفرینی‌ها و از خود گذشتگی‌های آتش نشانان در عرصه دفاع مقدس نام گذاری شده است.

ایجاد زمینه های مناسب برای آموزش همگانی مردم در جهت پیشگیری از بروز حوادث مختلف و حفاظت از سرمایه‌های ملی نیز از دیگر اهداف نامگذاری این روز است.

کد خبر 270015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =