گفت‌وگوهای الجزایر زمینه ساز توافق است

وزیر نفت با بیان این که گفت‌وگوهای الجزایر زمینه ساز توافق خواهد بود، اعلام کرد: توافق همه اعضای اوپک با برخی کشورهای غیر عضو اوپک لازمه چیره شدن بر مشکلات است.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه امروز (چهارشنبه، هفتم مهرماه) گفت: تلاش‌های الجزایر برای نزدیک شدن مواضع کشورها بسیار ارزشمند است.

وی با بیان این که ایران همواره برای همراهی با اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در روند توافق مدیریت عرضه در بازار همه تلاش خود را به کار گرفته است، افزود: توافق همه اعضای اوپک با برخی کشورهای غیر عضو اوپک لازمه چیره شدن بر مشکلات است.

به گفته زنگنه، گفتگوهای الجزایر زمینه ساز توافق خواهد بود.

وزیر نفت، افزایش تقاضا و کاهش ذخایر نفت در بازار را طی سه ماه آخر سال جاری میلادی و سه ماه نخست سال ٢۰١٧  زمینه ساز تقویت قیمت‌ها در بازار دانست و تصریح کرد: ما از اعضای اوپک انتظار داریم از بازگشت ایران به بازار نفت و کسب سهمیه تولید، پس از رفع تحریم‌های بین‌المللی حمایت کنند.

زنگنه با بیان این که ایران، الجزایر و ونزوئلا در امور اساسی اوپک همواره مواضع مشترک و پشتیبانی متقابل داشته اند، گفت: متاسفانه از نوامبر ٢۰١۴ تاکنون زیان زیادی ناشی از اعمال سیاست‌های غلط برخی اعضا داشته ایم.

وزیر نفت از مهمان نوازی الجزایر برای پانزدهمین نشست مجمع بین‌المللی انرژی و همچنین نشست مشورتی اوپک قدردانی کرد.

پانزدهمین نشست بین‌المللی مجمع بین‌المللی انرژی دیروز (سه شنبه، 6مهرماه) در الجزایر آغاز به‌کار کرد و امروز به‌کار خود پایان می دهد؛ نشست مشورتی اعضای اوپک قرار است عصر امروز در الجزیره برگزار شود.


کد خبر 270018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =