نقش ایران در مجامع بین المللی انرژی ارتقا یافت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم، راهبرد احیای بازار نفت ایران را منطقی و با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: پیامد مثبت این راهبرد، افزایش نقش ایران در مجامع بین المللی انرژی است.

محمدحسین میرمحمدی در گفتگو با خبرنگار شانا، درباره احیای سهم ایران در بازارهای جهانی نفت خام اظهار کرد: پس گرفتن سهم از دست رفته ایران در بازار نفت، سبب تقویت نقش ایران در میان اعضای کشورهای عضو سازمان صادرکننده نفت (اوپک) می شود؛ از این رو، برنامه ای منطقی است.

مشاوره پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: احیای جایگاه در این مقطع زمانی ضروری بود زیرا نقش آفرینی اعضا در اوپک بر اساس میزان تولید است. از این رو با تلاش های شکل گرفته ایران سهمی را که از دست داده بود، احیا کرد. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم، تولید فراورده و محصول نهایی را نیز با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: تلاش‌ها برای صادرات نفت و تولید فرآورده به منظور کاهش خام فروشی باید متعادل همدیگر پیش رود.

میرمحمدی با تاکید بر برنامه ریزی در بلندمدت برای کاهش خام فروشی مواد اولیه گفت: برنامه ای که هم اکنون برای احیای سهم ایران در بازار نفت پیش گرفته شده، اقدامی صحیح است زیرا سبب افزایش توان ایران در مجامع بین المللی مرتبط با انرژی می شود.

کد خبر 270020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =